شناسهٔ خبر: 45376226 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر بازرگانی پیشنهادی «بایدن» از بازبینی تحریم‌های «هوآوی» خبر داد

وزیر پیشنهادی «جو بایدن» برای وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که تحریم‌های دولت قبلی علیه «هوآوی» را بررسی می‌کند و با این اوصاف احتمال بهتر شدن اوضاع به نفع این شرکت دیده می شود.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات : سال ۲۰۱۹ شرکت هوآوی توسط دولت ترامپ در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفت. حالا وزیر پیشنهادی بایدن برای وزارت بازرگانی آمریکا در سخنان تازه خود طرفداران هواوی را به تغییر وضعیت امیدوار کره است.

هوآوی نزدیک به دو سال است که تحت تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده قرار داشته و این تحریم‌ها به شدت روی توانایی آن در تأمین، طراحی و تولید قطعات موبایل تأثیر منفی گذاشته است. برخی شرکت‌های آمریکایی چراغ سبز ادامه همکاری با هوآوی را گرفته‌اند ولی گوگل تاکنون مجوزی دریافت نکرده، به همین دلیل موبایل‌های هواوی همچنان بدون سرویس‌های موبایلی گوگل روانه بازار خواهند شد.

«جینا ریموندو» (Gina Raimondo)، فرماندار ایالت رود آیلند و نامزد پست وزیر بازرگانی ایالات متحده در پاسخ به سوال کمیته تجارت سنا که آیا او هوآوی را در لیست سیاه اقتصادی آمریکا نگه می‌دارد یا گفته است: «من سیاست را بررسی می‌کنم، با شما [سناتورها]، صنعت و متحدانمان مشورت می‌کنم و با یک ارزیابی بهترین تصمیم برای آمریکا و امنیت اقتصادی را خواهم گرفت.»

این پاسخ نشان می‌دهد که دولت بایدن برداشته شدن تحریم‌های هوآوی یا انجام اقدامات دیگر به نفع این شرکت چینی را رد نمی‌کند.

حال باید دید دولت جدید آمریکا در مقایسه با دولت قبلی چه موضعی در پیش خواهد گرفت.

نظر شما