شناسهٔ خبر: 45380408 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاکید معاون استاندارهرمزگان به پرداخت مطالبات معوقه مزدی و عیدی کارگران قبل از پایان سال

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به پرداخت مطالبات معوقه مزدی و عیدی کارگران این استان قبل از پایان سال‌جاری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «علی رئوفی» در نشست کمیسیون کارگری استان که در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت پیگیری و حل مشکلات کارگری استان گفت:کارفرمایان و پیمانکاران استان موظف به پرداخت تمام مطالبات معوقه، عیدی و سنوات کارگران قبل از شروع سال جدید هستند.

او افزود: در اجرای تبصره ماده ۱۳ و ماده ۳۷ قانون کار، پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در آستانه عید نوروز از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده این اداره است و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت‌ها استفاده می شود.

در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با وجود شیوع کرونا و مشکلات و چالش‌هایی که در حوزه کارگری کشور و به تبع آن استان بوجود آمد اما روند تولید در استان متوقف نشد که این امر نشان از تلاش و همت بالای کارگران و مدیران بنگاههای اقتصادی دارد.

هادی ابراهیمی بر عدالت مزدی کارگران تاکید و اضافه کرد: شرکتهای مستقر در مناطق ویژه و پیمانکاری ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تاییدیه صلاحیت ایمنی از اداره کل تعاون و کار هستند.

وی خواستار رعایت اجرای قوانین و مقررات بویژه در حوزه ایمنی، آموزش و آگاهی بخشی به کارگران و کارفرمایان در خصوص رعایت مسایل ایمنی و دارا بودن گواهینامه ایمنی در بنگاههای اقتصادی شد.

نظر شما