شناسهٔ خبر: 45368737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

زاهدان - مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گردوخاک از روز شنبه اکثر مناطق استان را فرا می گیرد.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گردوخاک از روز شنبه زاهدان و سایر نقاط مناطق مرکزی استان سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش باد شدید در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: منطقه اثر این سامانه شهرستان‌های زاهدان، نصرت آباد، خاش، سراوان، میرجاوه، مهرستان، سوران، بزمان، دلگان و ایرانشهر است.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود در زمان وزش باد از سفرهای غیر ضروری پرهیز و از فعالیت در ارتفاعات به ویژه کارهای ساختمانی خودداری شود.

حیدری با اشاره به اینکه طی این مدت احتمال کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی به سمت بم، اختلال در ترددهای زمینی و ریلی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود وزش باد تا بعد از ظهر یک شنبه در استان ادامه داشته باشد.

نظر شما