شناسهٔ خبر: 45365595 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شعبه صلح و سازش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افتتاح شد

پنجاه و یکمین شعبه طلایه داران صلح و سازش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پنجاه و یکمین شعبه طلایه داران صلح و سازش با حضور حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر صلح و سازش اظهار داشت: در اسلام به صلح و سازش سفارش بسیار زیادی شده است و کسانی که توفیق خداوند شامل حال آنها شده است تا این مسئولیت را بپذیرند باید شکرگزار الطاف الهی باشند چون پاداش اخروی زیادی برای کسانی که بین مومنان صلح و سازش ایجاد می کنند در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: اسلام سفارش کرده است که در وهله اول از کسی که به تو بدی کرد بگذر و خطای او را ببخش؛ البته معنای ایجاد صلح و سازش در شعبات این نیست که فرد حتما باید از حق خود بگذرد مثلا در خصوص پرداخت دیه ممکن است صلح و سازش با فرصت دادن یا تخفیف دادن توسط شاکی محقق شود.

محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه عنوان داشت: افتتاح شعبه‌ طلایه داران صلح و سازش را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک روز بسیار ارزشمند و مهم در حوزه فرهنگ و هنر استان می‌دانیم و تقارن آن با ایام الله دهه فجر را به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: اقدامات دادگستری استان را در راستای کاهش حجم پرونده‌های قضایی و حل اختلافات میان خود افراد، یک طرح خلاقانه در حوزه‌های قضایی و حقوقی است و البته امیدواریم این سنت حسنه و الهی بتواند به خوبی به سرانجام برسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: فرهنگ، هنر و رسانه حوزه بسیار گسترده ای است و افراد مختلفی در این حوزه فعالیت می کنند و امکان به وجود آمدن مشکلات و اختلافاتی نیز میان این افراد وجود دارد که به نظر ما خیلی از این موارد قبل از اینکه به مراجع قضایی برسد قابل حل است.

وی گفت: البته شأن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز این است که بتوانند بسیاری از مسائل را میان خودشان حل و فصل کنند.

اسماعیلی افزود: وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با توجه به اینکه مسئولیت این حوزه را برعهده دارد، به نظر می رسد که می تواند در این زمینه موثر باشد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما