شناسهٔ خبر: 45364530 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ژانویه مرگبارترین ماه کرونا در آمریکا

با ثبت مرگ‌ومیر نزدیک به ۸۰ هزار نفر به علت بیماری کووید ۱۹ در ژانویه (دی) جاری، این ماه به عنوان مرگبارترین ماه آمریکا شناخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا شبکه سی ان ان بامداد پنجشنبه گزارش داد، طبق اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز تا روز سه شنبه این هفته بیش از ۷۹ هزار نفر (در ماه ژانویه) در آمریکا به علت ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که این آمار یک هزار مورد بیشتر از ماه دسامبر (آذر) است.

با افزایش میزان مرگ و میر مبتلایان کرونایی در آمریکا، فرمانداران ایالات درخواست برای دریافت واکسن کووید ۱۹ را افزایش داده و "جف زینتس" هماهنگ کننده جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در امور کرونا به فرمانداران گفت که تخصیص‌های جدید واکسن از هفته آینده حدود ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر در حالی در آمریکا رخ می‌دهد که بایدن در هفته اول ریاست جمهوری خود وعده داد که در صد روز اول دولت شرایط واکسیناسیون یکصد میلیون نفر در آمریکا را فراهم خواهد کرد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و ناکار آمدی دولت‌های این کشور در مهار این ویروس کشنده تا کنون ۲۶ میلیون و ۱۱ هزار نفر در آمریکا به بیماری کووید مبتلا شده و ۴۳۵ هزار و ۴۶۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۱۴۸ هزار و ۳۵۲ نفر به کووید ۱۹مبتلا شده و چهار هزار و ۵۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا بالاترین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را دارد. این در حالی است که از یک ماه پیش توزیع واکسن‌های شرکت های فایزر، بیون تک و مدرنا در آمریکا آغاز شده اما روند واکسیناسیون برخلاف آنچه پیش بینی می‌شد، کندتر بوده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که از زمان ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری کنترل همه‌گیری مهار کرونا را اولویت اول خود معرفی کرده از نخستین دقایق بدست گرفتن سکان زمامداری، حدود ۲۵ فرمان اجرایی را امضا کرد که بیش از نیمی از آنها مربوط به کرونا است.

نظر شما