شناسهٔ خبر: 45362253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از شناسایی محلات کم‌برخوردار تا ایجاد اشتغال خانگی در میامی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از شناسایی محلات کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال خانگی در راستای محرومیت‌زدایی در شهرستان میامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر بینایی عصر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سومین جلسه ستاد توسعه شهرستان میامی در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: مادامی‌که مسؤولان محلی شهرستان میامی نخواسته باشند و اراده‌ای برای توسعه از خود نشان ندهند، هیچ اتفاقی در این  شهرستان رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: اقداماتی مثبت که از سوی مرکز استان انجام می‌شود، باید توسط فرمانداری و دستگاه‌های شهرستانی به طور جدی پیگیری شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: در ۱۶ روستای شهرستان میامی تسهیل‌گری اجتماعی، آموزش و توانمندسازی افراد انجام و ۱۶ برنامه برنامه توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مبتنی بر نظر مردم تدوین و به فرمانداری ابلاغ شد که درخواست داریم، برآیند اقدامات توسط فرمانداری اعلام شود.

بینایی تصریح کرد: چند محله کم‌برخوردار شهر میامی شناسایی و در محله تاریخی عمارت در پنج حوزه کالبدی، فرهنگی، اجتماعی، احساس امنیت و اقتصادی اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.

وی عنوان کرد: چهار تفاهم نامه با تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان میامی منعقد شده که بر اساس آن کودکان محله عمارت غربالگری، استعدادسنجی و شناسنامه سلامت برای آنها تهیه و مداخله کارشناسی برای کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی آنها در دست اقدام است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: تعداد ۳۰ دستگاه تنور گازی برای اشتغال خانگی تهیه و به خانواده‌های هدف تحویل شده است.

محرومیت‌زدایی در میامی عزم جدی می‌طلبد

علیرضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: استانداری سمنان برای گره‌گشایی از مشکلات میامی در کنار دستگاه‌های اجرایی است و مسؤؤلان ارشد استان با تمام توان برای توسعه این شهرستان در تلاش هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که به دستگاه‌های اجرایی استان برای محرومیت‌زدایی در میامی سپرده می‌شود، باید در این جلسات گزارش شود و به صورت موردی اقدامات انجام‌شده رصد شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: برگزاری جلسات بدون خروجی وقت تلف کردن است و باید ثمره نشست‌های مسؤؤلان حداقل در میان مدت برای آحاد جامعه قابل لمس باشد.

شریفی‌نژاد اضافه کرد: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه آب و برق شهرستان میامی برای توسعه بخش صنعت، تولید، معدن و کشاورزی شهرستان میامی به طور جد پیگیری شود.

وی گفت: فرمانداری میامی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های تعریف شده در محرومیت‌زدایی این شهرستان را براساس زمان‌بندی به استانداری سمنان گزارش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه شهرستان میامی عزم جدی مسؤؤلان استانی و شهرستانی را می‌طلبد.

طرح‌های فرآوری حوزه صنعت و معدن میامی ابتر ماند

احمد ملایری، فرماندار شهرستان میامی نیز در این جلسه اظهار کرد: برای توسعه میامی باید تصمیم‌گیری‌ها ویژه و نگاه برای رونق این شهرستان به معنای واقعی، خاص باشد.

وی افزود: رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه شهرستان میامی اجتناب‌ناپذیر است و به دلیل فقدان برق و آب طرح‌های فرآوری در حوزه معدن و صنعت در منطقه ابتر مانده است.

فرماندار شهرستان میامی اضافه کرد: میامی ظرفیت بسیار زیادی در حوزه معدن، کشاورزی و حتی گردشگری دارد که باید با برنامه‌ریزی اصولی برای شکوفایی این منابع غنی و ارزشمند تلاش شود.

ملایری خاطرنشان کرد: باید با همت دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی که برای رفع محرومیت شهرستان میامی وجود دارد، در گام اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما