شناسهٔ خبر: 45351195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

با حضور هیئت رئیسه و مسئولین دانشگاه.

آیین تقدیر از برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد

طی مراسمی با حضور هیئت رئیسه و مسئولین دانشگاه، از مقام آوران کشوری بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا فسا، آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با حضور هیئت رئیسه و مسئولین دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد.

در این مراسم دکتر علی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن تبریک و خدا قوت به برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت گفت: بسیار مایه خرسندی است که شمیم خوش قرآن در دانشگاه ها فرا گیر شود و خدا را شاکرم که نخبگان قرآنی دانشگاه توانستند در این جشنواره های وزین کشوری خوش بدرخشند.

وی ضمن تشکر از همراهی معاونت فرهنگی و دانشجویی و اداره قرآن و عترت دانشگاه، ارتقای مقام های قرآنی را مایه مباهات دانست و خاطر نشان کرد: حفظ ارزش ها از بدست آوردن آن ها سخت تر و دشوار تر است. امید که با توکل به حضرت حق، بتوان در زمینه های معنوی و قرآنی گامی درخشان و ماندگار برداریم.

دکتر خالقی افتخار آفرینی کاروان قرآنی دانشگاه را در شرایط سخت کرونایی مایه دلگرمی و کاری بس بزرگ دانست و به لزوم پناه بردن به قرآن و چنگ زدن به این ثقل عظیم اشاره نمود.

در ادامه دکتر مجید نقدی معاون فرهنگی و دانشجویی نیز ضمن تبریک به برگزیدگان، از حضور فعالانه دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان  و دانشجویان در جشنواره تشکر کرد و اذعان داشت: با بستر سازی فعالیت های قرآنی از قبیل کلاس های مجازی قرآن، برگزاری وبینارهای قرآن پژوهی در جهت تقویت بنیه پژوهشی در زمینه های قرآن و سلامت می توان فعالیت های قرآنی را در دانشگاه پربار کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم در خصوص اهمیت تلاوت قرآن و نقش اساسی آن در زندگی بشر، به جنبه اعجاز قرآن کریم نیز اشاره کرد و افزود:  قرآن ۱۴۰۰ سال پیش بیان نموده است،  اگر می توانید یه سوره یا یک آیه همانند قرآن بیاورید و تا کنون کسی نتوانسته است.

وی به تعجب مسیحیان در خصوص این تحدی اشاره نمود که می گفتند اگر ما کتابی همانند قرآن داشتیم تمام دنیا را می گرفتیم.

در ادامه، مهندس علی اکبر رشیدی سرپرست اداره قرآن و عترت دانشگاه در خصوص روند برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قران و عترت گزارش کوتاهی ارائه نمود.

وی تعداد کل شرکت کنندگان در جشنواره را ۴۸۷ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۶۵ نفر استاد ۲۸۸ نفر کارمند و ۱۳۴ نفر دانشجو بودند.

رشیدی افزود: با توجه به کرونا و درگیری کادر درمان و تعطیلی دانشگاه آمار ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته کاهش یافت اما خوشبختانه از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشتیم بطوریکه از ۴ رتبه در سال ۹۸ به ۱۰ رتبه دست یافته ایم.

در ادامه از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی فسا در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت تقدیر شد.

زهرا خیالی - بخش اساتید
مقام اول رشته سبک زندگی قرآنی
مقام اول رشته تلخیص کتاب
مقام اول رشته مقاله نویسی(بصورت گروهی)

علیرضا مولازاده- بخش اساتید
مقام اول رشته حفظ موضوعی قرآن کریم

سارا عبدالهی- بخش اساتید
مقام سوم رشته ترجمه خوانی

 نجمه نامدار - بخش اساتید
شایسته تقدیر در رشته بررسی و نقد کتاب

ابوالفضل شکوهی - بخش کارکنان
مقام اول رشته مقاله نویسی

آمنه عسکری زاده- بخش کارکنان

مقام سوم رشته پرسمان معارفی

 لیلا سادات ابوالفتحی- بخش کارکنان
شایسته تقدیر در رشته تلخیص کتاب

 فائزه استوار- بخش دانشجویان
مقام سوم رشته نماز

برچسب‌ها:

نظر شما