شناسهٔ خبر: 45341685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی:

انتخابات آینده نباید باعث تفرقه شود

فرانک پاکزاد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: انتخابات آینده نباید باعث تفرقه شود چون هرگاه اجماع باشد، توسعه وجود دارد اما هرگاه تفرقه باشد، جز هدررفت انرژی اتفاقی نمی‌افتد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی نبی‌پور دیروز، ۷ بهمن، در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان قوچان که در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان و به یاد اولین شهدای انقلاب قوچان، شهید علی غلامیان و شهید محمدحسین کریمی، برگزار شد، عنوان کرد: بیش از ۴ دهه پیش مردم شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را فریاد زدند که از اهداف عالی انقلاب بود و بعد در قانون اساسی متبلور شد. از ابتدا تاکنون برای این شعار هزینه‌های زیادی داده‌ایم.

وی با بیان این نکته که استکبار و استبدادستیزی دو محور اصلی این شعار بوده، افزود: استقلال به این معنا نیست که نمی‌خواهیم با دنیا در ارتباط باشیم بلکه مردم در آن زمان خواستند در انتخاب سرنوشت خود سهیم باشند و در تمام این سال‌ها هزینه جانی و مالی بسیاری پرداخت کرده‌اند.

نبی پور تصریح کرد: در سال‌های اخیر فشارهایی که دولت مستکبر آمریکا به ‌وسیله تحریم‌های سنگین به کشور وارد کرده، به خاطر استکبارستیزی بوده است اما مردم همانند ادوار گذشته در مقاطع مختلف ایستادگی کرده و در کنار دولت و رهبری بوده‌اند و در کنار موفقیت‌های بسیار هزینه‌های زیادی را پرداخت کردند اما اکنون روزنه‌هایی از شکست تحریم‌ها را شاهد هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: همانند ۴ دهه پیش مردم برای دستیابی به برخی از اقلام اساسی با مشکلاتی مواجه هستند و به همین دلیل صف‌هایی ایجادشده است و سختی و فشار مضاعفی بر مردم وارد آمده که از طرفی مسئولیت ما را افزایش داده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده بیان کرد: در ۴ دهه پیش یک حکمت منحوس و ساختار استبدادی توسط مردم از بین رفت که موجب شد پس از آن مردم در صحنه‌های مختلف مشارکت کنند.

وی ادامه داد: این مهم است که مردم بتوانند خودشان مدیران را انتخاب کرده و خود تصمیم‌گیری، حرکت و برنامه‌های کشور را انتخاب کنند.

نبی‌پور با بیان این نکته که مشارکت سیاسی مردم پس از انقلاب بسیار چشم‌گیر و موثر بوده است، گفت: با گذشت یک سال از برگزاری آخرین انتخابات باز هم شاهد برگزاری انتخابات دیگری هستیم و تمام این اقدامات با تلاش مردم در صحنه شکل‌ گرفته است چون هر گاه حضور و مشارکت مردم کمرنگ شده، شکست‌های جدی خورده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم همراهی و همدلی بیشتر مسئولان با مردم اضافه کرد: حضور مردم در صحنه موضوعی نمادین نیست و این مهم است که مردم بتوانند تصمیم‌گیری کرده و در تصمیمات شریک باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی در طول ۴ دهه گذشته اقدامات خوبی انجام‌ شده و در سال‌های اخیر نیز علی‌رغم مشکلات دولت، در حوزه گازرسانی به ۱۲ هزار روستا خدمات ارائه داده شد. در حال حاضر نیز گازرسانی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حوزه آب شرب برای روستاهای مختلف در اکثر مناطق بودجه‌های کلانی هزینه شده است. همچنین برای فضاهای کالبدی کارهای بزرگی همچون آسفالت انجام و فضاهای کالبدی بهبود بخشیده شد؛ هر چند هنوز محرومیت زیاد است.

نبی‌پور با بیان اینکه انتخابات آینده نباید باعث تفرقه شود، گفت: باید تلاش کنیم طبق تأکید مقام معظم رهبری انسجام و وحدت را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نخستین اصل در ادبیات توسعه، اجماع نخبگان برای رسیدن به اهداف است، اضافه کرد: توهین و تخریب نباید در مسیر کاندیداها باشد اما متاسفانه برخی در ماه‌های پایانی دولت اقدام به توهین و تخریب کرده‌اند؛ این در حالی است که طبق فرمایش رهبری باید نقد منصفانه داشته و از تخریب و توهین پرهیز شود.

امروز قوای سه‌گانه در قوچان واحد هستند

علی آذری، نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاهد تغییر و تحولات محسوسی در شهرستان هستیم، عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل آن اتحاد است که از روز اول این موضوع را در نظر داشتیم.

وی افزود: صحبت از چپ و راست زیاد شده است که هیچ‌وقت به‌ جز شکاف عظیم در سیستم توسعه و سیستم‌هایی که نیاز به تحول در حوزه‌های مختلف دارد، نوید دیگری نداشته است.

آذری با بیان این جمله که در ماه‌های اخیر در بحث ملی از شهرستان قوچان بسیار نام‌ برده‌ایم، گفت: این نام‌ها به ‌شدت در سطح کشور و بین‌الملل، غریب و منزوی و محروم است. این نام‌ها را باید مسئولان بشنوند و بدانند که امروز قوچان همانند ایران ماست.

وی ادامه داد: اگر دور ایران دیواری همانند دیوار چین بکشند، باز هم داشته‌های ما به‌اندازه‌ای هست که مردم ما در سختی معیشت و اقتصاد زندگی نکنند چراکه به لطف حق منابع فراوانی نسبت به یک درصد جمعیت جهان در اختیار داریم.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پایدار و متوازن بالا بردن کیفیت زندگی و افزایش سطح رفاهی، به‌ ویژه توجه به رفاه مادی و معنوی، مورد نیاز است اما در گذشته به لحاظ سیاست‌بازی‌های از چپ و راست دست‌خوش نابرابری قرار گرفته است؛ برای همین در حوزه اقتصادی به ‌طور جدی بحران داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان قوچان در چند محور نیازمند تحول است که تنها با وحدت محقق می‌شود، اظهار کرد: معارفه‌ها این امر را به ذهن متبادر می‌کند که این میزها امانت است و سریع وقتش تمام خواهد شد. برای همین ما در حوزه علمی، زیستی، شهری و روستایی محورهای تحول را با ما شدن می‌توانیم انجام دهیم و اگر غیر این باشد، زمان به ما اجازه نخواهد داد.

آذری با بیان اینکه امروز سه قوه و سه قدرت در شهرستان قوچان واحد هستند، بیان کرد: اگر زحمات شبانه‌روزی دادستان و ریاست دادگستری نبود، کارخانه آساک دوچرخ به شهر بازنمی‌گشت اما اکنون عده‌ای به دنبال حاشیه هستند اما بدانند که در آخرت فرزندانشان آن‌ها را بازخواست خواهند کرد؛ پس به‌ جای این حواشی هم‌سوئی کنید.

وی ادامه داد: از همه مسئولان انتظار وحدت داریم و امیدواریم وحدت بیشتر شود تا مردم تحول را در این چند محور دیده و احساس کنند و کسانی که دنبال پروژه ناامیدسازی برای نظام و مردم ما هستند بدانند که آب غربال می‌کنند.

امین رضا مرآتی، فرماندار شهرستان قوچان، گفت: در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه شرایط کشور شرایط خوبی است و هم‌اکنون در وضعیت جنگ از نوع اقتصادی هستیم اما باید بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که اگر غفلت کنیم، مشکلات موجود به مشکلات اجتماعی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به شورای تأمین شهرستان‌ها به‌ عنوان نمایندگان حاکمیت و بازوان پرتوان اجرایی بیان کرد: اگر جایی دچار اختلافات زیاد باشد، هنوز وقت پیشرفت آن شهر نرسیده است. امیدواریم در شهرستان قوچان دچار اختلاف نشویم تا بتوانیم از ظرفیت این شهر استفاده کنیم.

مرآتی ادامه داد: ریشه آسیب‌های اجتماعی فقر و مباحث اقتصادی است که رفع این معضل نیازمند انسجام همگانی و جذب سرمایه‌گذار است.

گفتنی است در پایان از زحمات هادی رجائی نیا، فرماندار پیشین و عباس رضازاده مقدم، سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان، تقدیر و امین رضا مرآتی با حکم وزیر کشور به مدت ۴ سال به‌عنوان فرماندار شهرستان قوچان منصوب شد.

انتهای پیام

نظر شما