شناسهٔ خبر: 45335268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان:

ولایت‌پذیری و مطالعه دقیق تاریخ انقلاب در پیشبرد اهداف آن ضروری است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با بیان اینکه شهدای انقلاب و دفاع مقدس با مجاهدت‌های ولایت‌پذیری خود را اثبات کردند، گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه مسوولان و جوانان جامعه ایثارگر ولایت‌پذیری و مطالعه دقیق تاریخ انقلاب به عنوان یک ضرورت مهم در پیشبرد اهداف آن است.

صاحب‌خبر -

عطا ناوکی روز سه‌شنبه در یک نشست خبری که همزمان با برنامه‌ کمیته ایثارگران کشور به مناسبت دهه فجر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، سه عامل اسلامیت نظام، مرجعیت دینی نظام به رهبری امام راحل و مردمی بودن انقلاب اسلامی را در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اثرگذار دانست.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های منافقین و جریان نفوذ در ترور شخصیت‌های انقلابی با هدف مندکردن و براندازی انقلاب اسلامی به جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان انقلاب بعد از اینکه با کمک منافقین بعد از ترور شخصیت‌ها و بمب‌گذاری‌های مختلف در نقاط مختلف کشور به اهداف اصلی خود نرسیدند جنگ هشت ساله‌ای به راه انداختند که به دفاع مقدس تبدیل شد.

حراست از تفکرات امام خمینی(ره) یک وظیفه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان ادامه داد: اما این جنگ نابرابر هشت ساله با رهبری حکیمانه امام راحل و روحیه انقلابی مردم و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان خود نیز به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر شد و امروز حاصل خون این شهدا در این دفاع مقدس به چله نشستن انقلاب اسلامی است که امسال نیز با همان روحیه انقلابی و قوی‌تر از گذشته چهل و دومین سال را پشت سرمی‌گذاریم.

ناوکی در بخش دیگری به فشارهای حداکثری دشمنان در به زانو درآوردن اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: به رغم فشارهای زیادی که مردم در این چندساله متحمل شده‌اند اما امروز نیز با تدابیر رهبر حکیم انقلاب و روحیه انقلابی مردم این نقشه‌ها و فشارها از بین خواهد رفت و دشمنان خوار و زبون خواهند شد.

وی، وظیفه مسوولان و جامعه در قبال حراست از تفکرات امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و منویات رهبرانقلاب را مهم و بزرگ دانست و ابرازداشت: قیام عاشورا و مقاومت‌های حضرت زینب(س) و هم‌چنین ولایت‌مداری ام‌البنین(مادر چهارشهید کربلا) نمونه‌های بارزی از مقاومت و ولایت‌مداری برای ما هستند.

ولایت‌مداری در جامعه پررنگ شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان، "شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" را نمونه بارز ولایت مداری، اخلاق و انسانیت معرفی و اضافه کرد: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف مسوولان در هر رده و جایگاهی ولایت‌مداری آنهاست و این مساله باید در جامعه نیز پررنگ شود.

به گفته ناوکی، مطالعه دقیق تاریخ انقلاب اسلامی و بیان خاطرات انقلابیون و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مقایسه برتری انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در دنیا نشان می‌دهد که ولایت‌پذیر بودن موضوعی بسیار مهم و جدی در پیشبرد اهداف این نظام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژه برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و بیان داشت: امسال نیز همزمان با ۱۲ بهمن سالروز انقلاب اسلامی، آیین رژه موتوری در گلزار شهدا و ادای احترام به روح شهدای هشت سال دفاع مقدس، نواختن زنگ انقلاب در مدرسه‌های ایثار استان برگزار می‌شود.

جامعه ایثارگری پرچم سه رنگ ایران را سردرب منازل خود نصب کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان، برگزاری مسابقات قرآنی بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و تجلیل از آن‌ها، برگزار مراسم لاله‌ها در گلزار شهدای سراسر کشور همزمان با قرائت پیام رهبر انقلاب، حضور جامعه ایثارگران در نمازجمعه با رعایت دستورات بهداشتی را بخش دیگری از برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام کرد.

ناوکی افزود: برگزاری همایش پیاده‌روی کارکنان و بسیجیان بنیاد شهید، تجلیل از بانوان بنیاد شهید به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، برگزاری مسابقات فوتسال جانبازان جام دهه فجر، برگزاری نشست عمومی مدیران و معاونان بنیاد شهید با خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دهه است.

وی توصیه کرد: جامعه ایثارگری استان هرمزگان به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره دوران شکوهمند پیروزی انقلاب و زنده نگه داشتن یاد امام راحل و شهدای انقلاب و نشان دادن اینکه جامعه ایثارگری همیشه در هر موقعیتی در صحنه انقلاب می‌ماند، پرچم سه رنگ ایران را سردرب منازل خود نصب کنند.

استان هرمزگان در دوران انقلاب اسلامی ۶ شهید را در راه اهداف پیروزی انقلاب اسلامی تقدیم کشور کرده است.

برنامه‌های کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب یک نشست خبری به صورت ویدئوکنفرانس در مجتمع شهید رسول‌زاده با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد که در این نشست مدیران بنیاد شهید در استان های کشور نیز همزمان برنامه های خود با رسانه ها را اعلام کردند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست در خصوص یادواره‌ها و مراسم در نظر گرفته شده توضیح داد: تشکیل شورای سیاست‌گذاری با عضویت ۱۵ دستگاه و سازمان و نهاد، تشکیل شورای اجرایی متشکل از شش کمیته، ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای اجرایی کنگره در استان‌های سراسر کشور و برگزاری وبینار با معاونین فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور، تهیه طرح و ارسال فراخوان مقاله و آثار در حوزه‌های مختلف، برگزاری کنگره ملی با عنوان «لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز» بزرگداشت  شهدای زن، جانباز و آزاده در سراسر کشور از ۸ بهمن ماه لغایت ۱۵ اسفند، به صورت آنلاین و برگزاری یادواره شهدای فجرآفرین و تجلیل از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی در بین ۲۴ کمیته ستاد دهه فجر یکی از محوری‌ترین کمیته‌ها است و برنامه‌های مختلفی از طریق این کمیته در نظر گرفته شده است.

نظر شما