شناسهٔ خبر: 45327876 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی در آئین افتتاحیه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور؛

دارالقرآن‌ها در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان نقش کلیدی دارند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش، دارالقرآن‌ها را تنها مکان‌هایی دانست که فضای قرآنی را مدیریت می‌کنند و به‌صورت مویرگی در سطح جامعه در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان عمل می‌کنند امیدواریم این پایگاه‌ها نقش کلیدی خود را حفظ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی در آئین افتتاحیه پایگاه مجازی مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور که در محل باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز در راستای استقرار قرارگاه فعالیت‌های مجازی در کشور، ششمین پایگاه در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پایگاه جز محوری‌ترین پایگاه‌هایی است که باید موردتوجه بیشتری قرار گیرد، زیرا دارالقرآن‌ها تنها مکان‌هایی هستند که فضاهای قرآنی را مدیریت می‌کنند و به‌صورت مویرگی در سطح جامعه در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان عمل می‌کنند امیدواریم این پایگاه‌ها نقش کلیدی خود را حفظ کنند.

کاظمی تصریح کرد: تفاوت فعالیت دارالقرآن‌ها با بقیه فعالیت‌ها، به‌طور مشهود، رویکرد آموزشی در حوزه‌های مختلف آن است و جامعه مخاطب بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر طراحی خوب، تقسیم‌کار، تقسیم نقش و ترسیم نقشه راه برای استان‌ها از سوی دبیرخانه این پایگاه مجازی گفت: تولید محتوا یکی از راه‌های رسیدن به هدف است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: بسترسازی فضای موجود و طراحی، تجربه گردانی، توانمندسازی مربیان و مدیران دارالقرآن‌ها و الگوها و روش‌های تدریس باید جز جهت‌گیری‌های استان آذربایجان شرقی در این مسیر باشد و الگوی کامل و خوبی در این زمینه ارائه شود.

نظر شما