شناسهٔ خبر: 45325285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد:

انتقاد از مصوب نشدن پیشنهاد توسعه حمل‌ونقل عمومی درکمیسیون تلفیق مجلس

تهران- ایرنا - عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهادهای مرتبط با توسعه حمل و نقل عمومی در کمیسیون تلفیق مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۰ تصویب نشد، گفت: اگر اکنون برای تامین منابع مالی چاره‌اندیشی نشود، نمی‌توان پاسخگوی مطالبات مردم درباره‌ رفع آلودگی هوا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید آرش حسینی میلانی روز سه‌شنبه در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورا با ارایه تذکری در خصوص بودجه حمل و نقل عمومی در مجلس، اظهارداشت: با توجه به هماهنگی‌ که میان سه کمیسیون عمران، اقتصادی و امور شوراها انجام شد، پیشنهادهایی در مورد بودجه توسعه حمل و نقل عمومی به کمیسیون تلفیق ارائه شد.  

وی ادامه داد: از جمله این پیشنهادها، اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو برای اجرای طرح کاهش آلودگی هوا از محل صندوق توسعه ملی، افزایش ردیف اعتباری کمک به حمل و نقل عمومی از ۵۰۰ میلیارد به پنج هزار میلیارد برای کل کشور و اختصاص ردیف اعتباری جدید برای اورهال خطوط مترو به دلیل نیاز فوری که در این زمینه وجود دارد، بوده است.  

وی تاکید کرد: با وجود آنکه مصارف از ۷ هزار میلیارد به ۳۲ هزار میلیارد افزایش یافته، ولی پیشنهادها مربوط به حمل و نقل عمومی تصویب نشده است.

میلانی ادامه داد: از فراکسیون‌های مرتبط در مجلس مانند محیط‌زیست و مدیریت شهری درخواست می‌کنم این مسأله را پیگیری کنند تا حداقل بخشی از این پیشنهادها به تصویب برسد.  

وی عنوان کرد: اگر امروز برای آلودگی هوای شهر تهران با ریل‌گذاری در بودجه ۱۴۰۰ چاره‌اندیشی نشود، سال آینده در همین موقع مطالبات مردم با بحث حمل و نقل عمومی مرتبط می‌شود.

وی افزود: اگر اکنون برای تامین منابع مالی چاره‌اندیشی نکنیم، مهمترین بخش برنامه کاهش آلودگی هوا یعنی توسعه حمل و نقل عمومی که به تعبیری ستون فقرات مقابله با آلودگی هوا است، نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات و نیازهای مردم باشد.

نظر شما