شناسهٔ خبر: 45319699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همایش کشوری فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در شاهین‌شهر برگزار می‌شود

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: شاهین‌شهر به ‌زودی میزبان دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم با حضور اندیشمندان و میهمانان کشوری خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی عصر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه در شاهین‌شهر اظهار کرد: شاهین‌شهر به‌ زودی میزبان دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم با حضور اندیشمندان و میهمانان کشوری خواهد بود.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با قدردانی از این‌که این نشست خبری در فرمانداری شاهین‌شهر و میمه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این همایش قصد دارد فلسفه سیاسی تشکیل انقلاب اسلامی را در دهه دوم برای خدمت‌گزاران مردم در دولت به‌گونه‌ای تبیین کند که خادمان مردم، مدیرانی از جنس سردار شهید قاسم سلیمانی را به‌عنوان الگوی خدمت خود درحرکت پرشتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی  انتخاب کنند.

وی در سخنان خود برای ۳۰ نفر از خبرنگاران اصحاب رسانه از استان اصفهان تصریح کرد: جامعه از بی‌تدبیری‌های اقتصادی به علت فاصله گرفتن بخشی از مدیران کشور از فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی رنج می‌برد؛ در حالی ‌که شاهد هستیم در حوزه دفاعی مدیرانی از جنس سردار دل‌ها با درک صحیح فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و عمل به بیانیه گام دوم رهبری معظم انقلاب اسلامی به موفقیت بزرگی در عرصه‌های بین‌المللی دست‌یافته‌اند.

هاشمی بیان کرد: حضور اندیشمندانی از دانشگاه‌های کشور و حوزه علمیه قم در این همایش با هدف تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره فلسفه تأسیس انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ست.

مهدی غُراب نیز در این جلسه اظهار داشت: همایش دوم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با تعداد کمتری از مهمانان (حدود ۳۰۰ نفر) برگزار می‌شود.

دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم ادامه داد: در نخستین همایش سال گذشته ۱۰۰۰ مهمان کشوری و استانی از بین استادان دانشگاه روحانیون، خانواده‌های معظم شهیدان، نیروهای مسلح، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه شرکت کرده بودند.

وی تأکید کرد: موضوع اصلی سخنرانی دو اندیشمند دانشگاه‌های کشور حوزه‌های علمیه به نام‌های موسی نجفی و نجف لک زایی، دولت‌سازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب اسلامی خواهد بود.

غُراب همزمانی برگزاری حضوری مهمانان و برخط اینترنت را از ویژگی همایش امسال در مقایسه با همایش نخستین اعلام و تجلیل از خانواده‌های معظم شهیدان مرتضی شریفی، محمد پهلوان، عبدالرئوف صالحی، غلام‌حسین کیماسی و مصطفی شبانی را از برنامه‌های جنبی آن ذکر کرد.

دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم یادآوری کرد: محورهای مقالات همانند سال گذشته با موضوعات «نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی (مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی)»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی»، «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر به‌ویژه انقلاب اسلامی»، «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه»، «حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر»، «امنیت،آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه» و «مبانی حکمی/فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» است.

اسفندیار تاجمیری  به‌ عنوان سخنران سوم نشست خبری این همایش اظهار داشت: ۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی با مجموع ۲۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه بهره‌برداری خواهد شد.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر افتتاح چهار مدرسه و مرکز نگهداری از بی‌سرپرستان شهر گز با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زن و خانواده را از برنامه‌های این دهه در این شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۲۰/

نظر شما