شناسهٔ خبر: 45318193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دوره ابتدایی مهمترین مرحله شکل گیری شخصیت دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: دوران ابتدایی مهمترین مرحله شکل گیری شخصیت دانش آموزان و یکی از حساس‌ترین مقاطع سنی در آنان است.

صاحب‌خبر -

صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به معارفه کارشناس مسئول ابتدایی گفت: دوران ابتدایی مهمترین مرحله شکل گیری شخصیت دانش آموزان و یکی از حساس‌ترین مقاطع سنی آنان است و به همین منظور باید به صورت ویژه برنامه‌های این دوران مورد توجه قرار گیرند.

او  افزود: دوره ابتدایی از مهم‌ترین دوره‌های تحصیلی دانش آموزان به شمار می‌رود و به همین دلیل که شالوده شخصیت آینده دانش آموز به لحاظ تربیتی و آموزشی در آن شکل می‌گیرد.

نیسی گمراوی با بیان اینکه طرح‌های انسداد مبادی بیسوادی، توسعه کمی و کیفی مراکز پیش دبستانی و افزایش پوشش تحصیلی از برنامه‌هایی است که اهمیت ملی دارد، اظهار داشت: انسداد مبادی بیسوادی از برنامه‌های اولویت دار آموزش و پرورش است و در این زمینه باید تلاش شود تا گلوگاه‌های اصلی بیسوادی مسدود و به پوشش تحصیلی دانش آموزان توجه ویژه‌ای شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز  بر توانمند سازی نیروی انسانی و برگزاری دوره آموزشی ویژه تمامی کارکنان آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تمامی معلمان سطحی از آموزش را طی کنند.

این مقام مسئول  با اشاره به برگزاری و اهمیت  جشنواره جابر بن حیان در دوره ابتدایی و فراهم کردن  زمینه  رشد و خلاقیت دانش آموزان در این جشنواره بیان داشت: ارتقای آموزه‌های قرآنی و انس دانش آموزان با مفاهیم قرآنی یکی از وظایف این سازمان است و دوران ابتدایی بهترین زمان برای انس بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم است.

انتهای پیام/ی

نظر شما