شناسهٔ خبر: 45316294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در دیدار سفیر ایران و وزیر راه پاکستان مورد تاکید قرار گرفت؛

لزوم توسعه همکاری‌های بین المللی حمل و نقل میان ایران و پاکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و وزیر راه و ارتباطات این کشور با تاکید بر ارائه تسهیلات بیشتر به تجار دو کشور، خواستار افزایش همکاری‌های بین المللی ایران و پاکستان درخصوص توسعه حمل و نقل و ارتباطات جاده‌ای شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مُراد سعید» روز دوشنبه در دیدار با «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان بر اهمیت روابط میان دو کشور همسایه و تعهد دولت فعلی پاکستان برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

در این نشست طرفین ضمن رایزنی درخصوص آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در زمینه اقتصادی و بازرگانی، تازه‌ترین وضعیت حمل و نقل جاده‌ای میان ایران و پاکستان در سایه شیوع ویروس کرونا با تاکید بر پروتکل‌های بهداشتی را مورد بررسی قرار دادند.

آنان با تاکید بر گشایش گذرگاه‌های مرزی جدید میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان، افزودند: همزمان با افزایش تردد در مناطق مرزی دو کشور باید ارائه تسهیلات بیشتر به تجار و رانندگان را نیز بررسی کرد.

وزیر راه و ارتباطات پاکستان و سفیر ایران، در این دیدار لزوم شناسایی مشکلات موجود و ارائه راه حل‌هایی برای برون رفت از آن‌ها در قالب کمیته‌های کاری مشترک را خواستار شدند.

آنان همچنین بر لزوم توسعه همکاری‌های بین المللی میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان درخصوص توسعه حمل و نقل جاده‌ای و ارتباطات تاکید کردند.

دومین مرز رسمی ایران و پاکستان، گذرگاه مرزی 'ریمدان' ایران و 'گبد' پاکستان با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان، خانم «زبیده جلال» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و سایر مسوولان و معاونان وزیران کشور، خارجه و صنعت و معدن ۲۹ آذرماه امسال به صورت رسمی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

پایان پیام/50

نظر شما