شناسهٔ خبر: 45305732 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رکورددار دوی استقامت زنان: اهدای روبالشتی در شان ورزشکاران نبود

تهران- ایرنا- رکورددار دوی استقامت زنان ایران گفت: رشته صحرانوردی هر سال یکبار برگزار می‌شود و در شان ورزشکار نیست که به آنان روبالشتی جایزه بدهند و بهتر است فدراسیون جایزه نقدی در نظر بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دو صحرانوردی کشور در بخش مردان و زنان روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در چابهار برگزار شد که «پریسا عرب» در بخش زنان و «محمد جعفرمرادی» در بخش مردان قهرمان شدند که به نفرات برتر این پیکارها یک روبالشتی دستبافت این منطقه و جوایز نقدی اهدا شد. اهدا روبالشتی به قهرمانان این رشته حاشیه‌هایی را ایجاد کرد.

«پریسا عرب» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در این زمینه اظهار داشت: هرگاه به این روبالشتی نگاه می‌کنم، می‌خندم. این جایزه در شان یک ورزشکار نیست و باید فدراسیون با جوایز نقدی از ما حمایت کند.

وی در واکنش به این مطلب که در هیچ رشته‌ای برای مسابقات قهرمانی کشوری جایزه‌ای در نظر نمی‌گیرند، گفت: این درست است؛ اما دوی صحرانوردی سالی یک مرتبه برگزار می‌شود. برای آنکه ورزشکاران انگیزه داشته باشند باید جایزه‌ای در نظر بگیرند.  

رکورددار دوی استقامت ایران عنوان کرد: در هفته ۱۵۰ کیلومتر تمرین می‌کنم و در مسابقات قهرمانی کشوری هم رقیبی نداشتم و تنها با نرم دوی به طلا رسیدم. این روزها به دلیل کرونا و بسته بودن سالن‌ها مجزا تمرین می‌کنم.

وی ادامه داد: مشکل من این است که رقیب ندارم و تنها هستم. حتی در مسابقات رقیبی ندارم و با نفر دوم ۴ دقیقه فاصله دارم. تلاش می‌کنم تا در سال جدید رکوردم به زیر ۱۷ دقیقه برسد. امیدوارم بدون رقیب هم بتوانم به این رکورد برسم.

نظر شما