به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، محسن حاجی میرزایی در هفدهمین نشست از سلسله نشستهای گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزشوپرورش و دستگاههای مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور سعید اوحدی معاون رئیسجمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای معاونان، مديران كل آموزشوپرورش استانها و روسای 760 منطقه آموزشوپرورش کشور بهصورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تمایزهای افراد، ظرفیت آنان برای یادگیری است. در برابر پدیدههایی هستیم که بهسرعت تغییر میکنند و دائماً در وضعیتهای متفاوتی قرار میگیریم که میتواند هم حال انسانها و هم وضعیت آنان را تغییر دهد.
وی بابیان اینکه معتقدم تمایز، محصول نظام یادگیری است، افزود: به فرصت همکاری بین ۲ دستگاه از زاویه یادگیری توجه میکنم ارتباط انسانها باهم یک عنصر برای فراگیری است و پیوند دستگاهها ارتباطی را برای یادگیری فراهم میکند.
حاجی میرزایی بیان کرد: اگر از نگاه مکانیکی و سطحی به مقوله همکاری نگاه و آن را در یک فضای دقیقتری درک کنیم دائماً در مواجه با مسائل متفاوتی قرار میگیریم که فرصتی برای کامل شدن ما و شرکای ما خواهد بود.
وزیر آموزشوپرورش عنوان کرد: یکی از مفاهیمی که در جامعه نیازمند به بازنگری است مفهوم همکاری است؛ ما به همکاری بهعنوان یک مقولهای که مأموریتها را در یک راستا قرار میدهد، دستگاهها را به یک تولید مشترک میرساند و یاری میکند تا محصول نهایی مطلوبتری داشته باشند، نگاه میکنیم.
وی بابیان اینکه نتیجه همکاری باید تحقق اهداف مشترک باشد، افزود: اهداف امروز ما و شما توسعه فرهنگ ایثار، تکریم ایثارگران و خانواده شهدا است. آموزشوپرورش از دیرباز با این مفهوم مأنوس بوده است وقتی ۴1 هزار شهید معلم و دانش آموز داریم و جمعیت قابلتوجهی از فرهنگیان درگیر دفاع بودند، یعنی یکی از پایههای دفاع مقدس فرهنگیان بودند.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و بنياد شهيد یک خدمت آموزشی مشترک روی آوردند، گفت: مدارسی را تشکیل دادیم که باید بدانیم در شکلگیری آنان درصدد چه هدفي بودیم و اهدافمان تا چه حد محقق شده است. این موضوع جذابی برای گفتگوی همیشگی بين ما است، بنابراين باید شرایط تکتک دانشآموزانی که در اینگونه مدارس آموزش میبینند را موردتوجه قرار دهیم و باید محصول مشترک این مدارس افرادی باشند که به فرهنگ ايثار و شهادت عمیقتر میاندیشند و ياران شایستهتری برای انقلاب اسلامی هستند.
وزیر آموزشوپرورش اظهار کرد: توصیه میکنم دائماً اهداف را موردگفتگو قرار دهیم و درباره تحقق آنان بیاندیشیم. از درون این گفتگوها فرهنگ ایثار شکل میگیرد. هر مدرسه را به یک آزمایشگاه بزرگ برای گفتگوهای عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هيچ موضوعي بهاندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیتهای یادگیری ما را بالا نمي برد.
نظر شما