شناسهٔ خبر: 45300966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه فردوسی مشهد ارائه حضوری برخی دروس را درخواست کرد

مشهد-ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: درخواست برگزاری حضوری برخی از کلاسهای آموزشی در نیمسال تحصیلی آینده از سوی این دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد کافی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این درخواست برای آموزش بهتر مهارت تخصصی به دانشجویان در برخی از دروس دانشگاهی که به برگزاری کلاس‌های کارگاهی، آزمایشگاهی، کارآموزی و کارورزی نیاز دارند و فقط برای دروسی که ضرورت حضور دانشجویان در آن قطعی است مطرح شده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که نسبت به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ ایمنی ۱۰۰ درصدی لازم شکل نگرفته باشد درخواست برگزاری حضوری تمام دروس دانشگاهی همانند گذشته را نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید ملاحظات و دستورالعملهای بهداشتی برای کنترل شیوع کرونا و رعایت سلامت همه دانشجویان، همکاران و اعضای هیات علمی انجام شود و این موضوع برای این دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

کافی افزود: آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم مانند نیمسال جاری به صورت مجازی است و فقط انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و همچنین پایان نامه آنها به صورت حضوری در دانشگاه فردوسی مشهد امکان پذیر است.

دانشگاه فردوسی مشهد که سال ۱۳۲۸ تأسیس شد سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز، هم‌اینک در قالب دانشکده‌های‌ ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی ۲۵ هزار دانشجو دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکترا، و ۶ هزار نفرشان در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

هزار و ۷۵۰ دانشجوی خارجی نیز از دیگر کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه نخست را در میان دانشگاههای ایران دارد.

مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد شامل ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه (هشت خوابگاه دختران، پنج خوابگاه پسران و یک خوابگاه دانشجویان متاهل)، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره‌ای ۳۰۰ هکتاری در جنوب غرب کلانشهر مشهد واقع است.

نظر شما