شناسهٔ خبر: 45300425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس علوم پزشکی جهرم:

لزوم تست کرونا برای افرادی که در ۲ هفته گذشته سابقه مسافرت داشته اند

رحمانیان گفت: آن دسته از شهروندان جهرمی و خفری که در طول ۲ هفته گذشته سابقه مسافرت یا شرکت در تجمعاتی داشته اند برای انجام نمونه گیری کرونا به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

«محمد رحمانیان»  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان های مختلف و هشدارهای مسئولین ستاد کشوری کرونا حاکی از آن است که موج جدیدی از بیماری با شدتی بیشتر و کشنده تر کشور را تهدید می کند که بدون تردید شهرستان های جهرم و خفر نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه تنها با پیشگیری می توانیم با کرونا مقابله کنیم، افزود: در این زمینه تمام افراد جامعه در این امر حیاتی سهیم و مسئول هستند.

 

وی با تاکید بر لزوم قطع زنجیره بیمار کرونا، عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم چنانچه در طول ۲ هفته گذشته سابقه مسافرت یا شرکت در هرنوع تجمعی دارید، برای حفظ سلامت خود و اطرافیانتان و به منظور قطع زنجیره بیماری، حتما برای انجام نمونه گیری اقدام کنید.

 

رحمانیان ادامه داد: همچنین اگر فرد یا افرادی در طول ۲ هفته گذشته با افراد مبتلا به کرونا در تماس بوده اند، حتی اگر علائمی ندارند باید به پزشک مراجعه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اقدام برای نمونه گیری برای افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که دارای بیماری زمینه ای هستند، اگر با بیمار کرونایی در تماس بوده اند بسیار ضروری است. 

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تست کرونا تنها چند دقیقه به طول می انجامد، تصریح کرد: نتیجه نمونه گیری نیز در کمتر از ۲۴ ساعت به صورت محرمانه به اطلاع افراد می رسد.

 

وی در توصیه به مردم با تاکید بر اینکه در صورت داشتن علائم بیماری کرونا حتما به پزشک مراجعه کنند، عنوان کرد: کرونا در مراحل پیشرفته غیر قابل کنترل است و مراجعه دیرهنگام جان بیمار را به خطر می اندازد.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه متاسفانه در روزهای اخیر شاهد کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی  هستیم که دلیل آن می تواند بهبود نسبی وضعیت بیماری در ۲ شهرستان جهرم و خفر باشد، گفت: این امر باعث عادی انگاری اوضاع توسط مردم شده است اما باید توجه کنیم که اپیدمی به هیچ عنوان مهار نشده و تمام هشدارها به قوت خود باقی است.

 

به گفته وی به نظر می رسد رعایت هشدارها در بخش ها و دیگر مناطق شهرستان از جمله «کردیان»، «سیمکان»، «مرکزی»، «خاوران» و... نیز به خوبی انجام نمی شود که متاسفانه به علت کوچک بودن محیط زندگی در این مناطق امکان سرایت بیشتر از مناطق شهری است. 

 

وی از مردم خواست با رعایت این سه اصل عدم شرکت در تجمعات، حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در پیشگیری از انتقال بیماری کرونا تلاش کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه همه اقشار و گروه ها در هر سنی در معرض خطر هستند و در این میان سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای از ریسک بیشتری برای ابتلا برخوردار هستند، گفت: تنها با کمک یکدیگر می توانیم در برابر موج جدید کرونا بایستیم و از خسارت های جبران ناپذیر آن جلوگیری کنیم.

 

پایان پیام/691

نظر شما