شناسهٔ خبر: 45294691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

توافق امارات و اسرائیل بر سر تولید محصولات غذایی مطابق با شریعت یهود

منطقه آزاد تجاری «جفزا» وابسته به شرکت بنادر جهانی دبی برای آموزش شرکای خود در خصوص استانداردها و قواعد خاص تهیه غذای کوشر (غذای حلال از نظر شرع یهود) با شرکت اسرائیلی «استار کی کوشر» توافقنامه امضا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، منطقه آزاد تجاری دبی «جفزا» حاوی مکانی خاص محصولات غذایی و کشاورزی به مساحت 1.57 میلیون متر مربع و شامل حدود 550 شرکت از 70 کشور جهان و دارای بالغ بر شش هزار کارمند است.

بنا بر این گزارش، سی و هشت درصد شرکت‌های این منطقه تجاری آزاد از خاورمیانه، 23 درصد به آسیا، 19 درصد به اروپا، 10 درصد به آفریقا، 8 درصد به آمریکای شمالی، 1 درصد به آمریکای جنوبی و 1 درصد به اقیانوسیه مربوط می‌شوند.

«احمد الحداد»، مدیر اجرایی عملیات در مجتمع‌های تجاری و مناطق آزاد بنادر جهانی دبی گفت که امارات پذیرای همه فرهنگ‌ها و سنت‌های متنوع است و با آغاز عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل، انتظار می رود تقاضا برای مواد غذایی مطابق با استانداردهای کوشر (طبق شریعت یهودی) افزایش یابد.

از سوی دیگر، خاخام اهرون هاسکل، رئیس شرکت استار-کی-کوشر گفت که بیش از 50 سال است که بر صدور استانداردها و قواعد مواد غذایی مطابق با شریعت یهود نظارت دارند.

 

 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما