شناسهٔ خبر: 45285620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار به جویندگان اشیا تاریخی؛

غار بابا احمد چالدران یک شکاف طبیعی با گاز سمی است نه غار تاریخی

فرماندار چالدران گفت: غار بابااحمد این شهرستان غار تاریخی نیست بلکه یک شکاف طبیعی با گاز سمی است.

صاحب‌خبر -

حسن محمدزاده فرماندار چالدران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، اظهار کرد: غار بابااحمد این شهرستان غار تاریخی نیست بلکه یک شکاف طبیعی است.

او افزود: در روزهای گذشته سه نفر به منظور یافتن اشیای تاریخی و باستانی وارد این غار شده‌اند که علیرغم تلاش غارنوردان حرفه ای تنها جسد یکی از ایشان یافت شده است و هم اکنون جسد یکی دیگر نیز از غار  خارج شد.

محمدزاده گفت: در حال حاضر یازده نفر غارنورد از استان آذربایجان شرقی در قالب سه گروه و همچنین نیرو‌های جمیعت هلال احمر شهرستان‌های ماکو و چالدران با پشتیبانی مدیریت بحران شهرستان، در پی یافتن اجساد دیگر هستند که امید است امروز جسد یک  نفر باقی مانده نیز از غار خارج شود.

فرماندار چالدران ادامه داد: سال گذشته برای جلوگیری از چنین حوادثی دهانه شکاف بابا احمد بتن ریزی شده بود که در چند روز گذشته با تخریب دیواره بتنی سه نفر وارد آن شده اند و به دلیل وجود گازهای سمی در آن جان خود را از دست داده اند.

او اظهار کرد: وجود طلا و اشیای تاریخی در غار بابا احمد توهمی بیش نیست و دو نفر در آذر و دی ماه سال ۹۷ با ورود به این غار جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/گ

نظر شما