شناسهٔ خبر: 45283212 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اضافه شدن بند جدید به اساسنامه مصوب کمیته ملی المپیک

زینب حاجی حسینی

اساسنامه کمیته ملی المپیک که پیش از این تا مرحله تصویب نهایی قرار گرفته بود به خاطر اعمال یک تغییر دوباره در مسیر تصویب قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جریان مجمع عمومی این کمیته که امروز برگزار شد با یادآوری اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک توسط هیات دولت تصویب شد، گفت: ما جزو نهادهای عمومی غیر دولتی هستیم. اساسنامه باید به تصویب شورای نگهبان برسد ولی از نهادهای عمومی نام برده نشده است. اصلاحات ما به تصویب دولت رسیده است و تمام مسیر تصویب در هیات اجرایی، مجمع کمیته، کمیسیون اجتماعی دولت و صحن دولت را طی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ابلاغ اساسنامه مناقشه‌ای میان شورای نگهبان و دولت وجود دارد، ادامه داد: آخرین جلسه با شورای نگهبان این بود که اصلاحات جزئی اعمال کنیم و شورای نگهبان آن را تصویب کند. ما مسیر تعامل با شورای نگهبان را در پیش گرفتیم.

صالحی امیری همچنین از اضافه شدن بندی جدید به اساسنامه خبر داد مبنی بر اینکه تمام امور اجرایی، اداری، مالی و پشتیبانی کمیته ملی المپیک تابع قوانین جمهوری اسلامی باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: امروز در مجمع این موضوع را بررسی می‌کنیم و اگر شما تایید کنید به شورای نگهبان و بعد به IOC ارسال می‌کنیم. آغاز این مسیر کسب مجوز از اعضای مجمع است ولی باید بتوانیم در نهایت IOC را متقاعد کنیم چرا که اصل کار آنها منشور المپیک است.

نظر شما