شناسهٔ خبر: 45283210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵ خانه روستایی در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است

اراک - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: عملیات تجهیز ۳۵ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان به پایان رسیده و این اماکن ورزش همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسند.

صاحب‌خبر -

عابد حقدادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هزینه تجهیز هر خانه ورزش روستایی ۱۲۰ میلیون ریال است که از محل منابع ملی تامین شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۵ خانه ورزش روستایی این استان درمدت فعالیت دولت دوازدهم تجهیز و در اختیار جوانان روستایی قرار گرفته که تعداد این اماکن‌ ورزشی در دهه مبارک فجر امسال به ۲۰۰ باب می‌رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: توجه و توسعه ورزش در مناطق کمتر برخوردار نظیر روستاها عاملی مهم در راستای ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش است و علاوه بر این، نیروی جوان و استعدادهای ورزشی بسیاری در روستاهای کشور نهفته است که نیازمند توجه، کشف و پرورش هستند.
حقدادی اظهار داشت: میدان دادن به سرمایه‌های انسانی و ورزشی می‌تواند برای کشور افتخارهای ارزنده به ارمغان آورد و ضمن اینکه روستاها موتورهای تولید و امنیت غذایی در کشور هستند، وظیفه سنگینی در تقویت سلامت و تندرستی روستائیان بر عهده مسئولان است.
وی اضافه کرد: در طرح تجهیز خانه‌های ورزش روستایی ساختمان و ابنیه‌ای ساخته نمی‌شود و با بهره‌گیری از اماکن غیر فعال و بدون استفاده و پس از مرمت نسبی، این اماکن به شورای اسلامی روستاها و دهیاری ها تحویل می‌شوند تا براساس مسئولیت خود، اداره خانه های ورزش را به عهده گیرند و خدمات ورزشی لازم را، برای جوانان و نوجوانان روستا مهیا کنند.
بیش از ۸۰ هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده در رشته‌های مختلف ورزشی استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظر شما