شناسهٔ خبر: 45281685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عراق|واکنش ائتلاف فتح به شهادت نیروهای حشد شعبی در حمله تروریستی داعش به صلاح‌الدین

ائتلاف فتح عراق با صدور بیانیه‌ای به شهادت چند تن از نیروهای حشد شعبی در حمله تروریستی عناصر داعش در صلاح‌الدین واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه، ائتلاف فتح عراق در واکنش به جنایت اخیر تروریست‌های داعش علیه نیروهای حشد شعبی در استان صلاح‌الدین با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که نیروهای حشد شعبی حماسه پیروزی و ایستادگی را می‌نویسند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه ائتلاف فتح آمده است: بار دیگر عناصر تروریستی داعش به وطن ما تجاوز کردند و هربار مردان ما از حشد شعبی با وجود سرما و شرایط جوی دشوار و کمین‌های دشمن، در برابر این جنایتکاران ایستادگی می‌کنند و حماسه پیروزی و ایستادگی را می‌نویسند.

ائتلاف فتح در بیانیه خود افزود: نیروهای حشد شعبی در برابر مرگ و تروریسم کور ایستادند و فرمانده آنها «حسین ابوعلیاء» به‌همراه 11 سرباز خود خونشان را دادند، اما یک وجب از زمین خود را به دشمن ندادند.

در پایان بیانیه ائتلاف فتح آمده است: این عهد و میثاق ما با مردانی است که در سنگرها مستقرند، در همه مرزها می‌جنگند و در همه میادین حضور دارند.

عناصر داعش شامگاه شنبه در حمله‌ای تروریستی در منطقه العیث در شرق تکریت (استان صلاح‌الدین) نیروهای حشد شعبی را هدف قرار دادند.

بنابر اعلام یک منبع آگاه در حشد شعبی، در این عملیات تروریستی 11 نیروی حشد شعبی به شهادت رسیده‌اند.

فرماندهی عملیات مشترک از شهادت «ابوعلیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم لشکر 22 حشد و تعداد دیگری از عناصر این تیپ در این درگیری‌ها خبر داد.

در پی حمله تروریستی عناصر داعش به شرق استان صلاح‌الدین، تیپ 22 حشد شعبی موسوم به "بدر" با حمله تروریستی داعش مقابله کرد.

در این درگیری‌ها که چندین ساعت به‌طول انجامید 11 تن از نیروهای حشد شعبی شهید شدند و 18 تن از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/+

نظر شما