شناسهٔ خبر: 45276224 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

محمد سلیمی معاون نظارت و بازرسی در تشریح طرح بازرسی سراسری مدارس کشور در استان فارس :

در مرحله اول بازرسی ها، هدف بدست آوردن اطلاعات کلی درباره پوشش تحصیلی دانش آموزان است.

.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد سلیمی معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سفر به استان فارس در قالب طرح بازرسی میدانی نیروهای ارزیاب ستادی از مدارس و مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور با محوریت رصد آموزش در ایام شیوع ویروس کرونا، در گفتگوی برخط در محل آن اداره کل با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت:

خوشبختانه با توسعه زیر ساخت های فضای مجازی و  فرم های تهیه شده توسط اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، ظرف مدت چند روز در سراسر کشور تکمیل می شوند و این باعث فهم وزارت از وضعیت آموزش در مناطق می شود.

سلیمی افزود: اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد  در دو مرحله از مناطق و مدارس سراسر استان های کشور بازدید به عمل آورد. در مرحله اول که در حال انجام است، هدف ما بدست آوردن اطلاعات کلی درباره پوشش تحصیلی دانش آموزان است و  انتخاب مدارس و مناطق کاملا هوشمند و  به صورت از قبل تعیین شده صورت می گیرد.

وی دومین هدف از این بازدید ها را دغدغه مند کردن مدیران در راستای پوشش تحصیلی تمامی دانش آموزان و استفاده از اپلیکیشن شاد به صورت دائم و همیشگی باتوجه به ضرورت و نقش آموزش مجازی دانست.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت:در مرحله دوم بازدیدها که اردیبهشت ماه صورت خواهد گرفت کیفیت آموزشی را مد نظر خواهیم داد.

سلیمی افزود: مشاهدات حاکی از آن است که آموزش رها نشده است، البته در شروع کرونا طبیعی بود که مدیران دچار مشکلاتی در  تصمیم گیری شوند  اما بعد از گذشت 11 ماه از این مراحل عبور کردیم و ممکن است این ویروس سالها با ما همراه باشد .

وی اظهار کرد: تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش این است که از سامانه شاد به عنوان دستاورد دوران کرونا، بعد از ایام کرونا در مواقع ضروری و زمانی که به هردلیلی امکان آموزش حضوری نیست بهره ببریم.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند : نگاهی که برخی از معلمان به سامانه شاد دارند مربوط به اوایل کار این سامانه است در صورتی که شاد ارتقا پیدا کرده و بسیار کارامد ظاهر شده است و محدودیت و نقص های فعلی نیز به مرور با انعکاس ادارات برطرف شده است.

نظر شما