شناسهٔ خبر: 45267291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اسرار جدید جنگ اکتبر بین ارتش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی + عکس

یک روزنامه رژیم صهیونیستی به انتشار عکس های جدید از نشست نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در جنگ اکتبر و افشای مطالبی درباره این جنگ اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصر العربیة، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مجموعه عکس های جدید از نشست هایی که « گلدا مئیر» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هنگام جنگ اکتبر 1973 برگزار کرده است، منتشر کرد.

 

روزنامه اورشلیم پست گزارش داد: این عکس ها که از آرشیو ارتش اشغالگر صهیونیستی برداشته شده است، نخست وزیر این رژیم را در نشست های مربوط به عملیات جنگ اکتبر نشان می دهد.

 

در یکی از این عکس ها گلدا مئیر با ژنرال های ارشد و سربازان رژیم صهیونیستی دیده می شود. در عکس دیگری «موشیه دایان» وزیر پیشین جنگ و مسئولان نظامی عالی رتبه این رژیم در کنار مئیر دیده می شود.

در عکس دیکری، مئیر در کنار فرماندهان نظامی دیده می شود. در این عکس «آرئیل شارون» که بعدها نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد، به تشریح موقعیت سربازان خود در این عملیات می پردازد.

روزنامه اورشلیم پست نوشت: جنگ اکتبر برای رژیم صهیونیستی کاملا غافلگیرکننده بود و ارتش های مصر و سوریه حمله مشترک غافلگیر کننده ای به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان و شبه جزیره سیناء انجام دادند.

در گزارش این روزنامه آمده است که این جنگ در ششم اکتبر آغاز شد و تا 26 همین ماه ادامه داشت. این جنگ تاریخ رژیم صهیونیستی به عنوان یک شکست بزرگ ثبت شده است.

 

براساس این گزارش، در این جنگ دو هزار و 688 سرباز اسرائیلی کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شدند. همچنین صدها نفر نیز دستگیر و بیش از یک هزار تانک و صدها هواپیما منهدم شدند.

این جنگ برای مصر یک پیروزی نظامی بود، اما مئیر پس از این جنگ به دلیل انتقادات و از دست دادن اعتماد مردمی استعفا داد.

 

باوجود گذشت 47 سال از جنگ ششم اکتبر 1973، هنوز اسرار بسیاری درباره این جنگ وجود دارد، همانگونه که این اسناد برای نخستین بار منتشر شده است.

 

یک شبکه عبری زبان رژیم صهیونیستی درباره اسرار این جنگ، فاش کرد: فرماندهان نظامی و سیاسی در رژیم صهیونیستی به بمباران دمشق را در نظر داشتند، اما از ترس اینکه این اقدام با واکنش شورای امنیت روبه رو شود و نیروی هوایی این رژیم در این بمباران برتری نداشته باشد، از این اقدام صرف نظر کردند.

بالصور| جيش الاحتلال الإسرائيلي يكشف عن أسرار جديدة لحرب أكتوبر

این شبکه گزارش داد: موشیه دایان در روز دوم جنگ در نشست مطبوعاتی اعلام کرده بود که روز اول فاجعه بار بوده است. اما به نتایج نهایی جنگ خوش بین هستند.

 

مصر و سوریه در ششم اکتبر 1973 با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شدند تا این رژیم را مجبور به بازگرداندن مناطق اشغال شده در جمگ 1967 میلادی کنند.

 

پایان پیام/44

نظر شما