شناسهٔ خبر: 45264505 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

نگاهی به برگزاری نخستین دوره لیگ انفرادی اسنوکر شش توپ

نخستین دوره از رقابت های لیگ انفرادی اسنوکر شش توپ یکشنبه 21 دی ماه 1399 باحضور 32 بازیکن برتر رنکینگ کشوری آغاز شد

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس؛ نخستین دوره از رقابت های لیگ انفرادی اسنوکر شش توپ یکشنبه 21 دی ماه 1399 باحضور 32 بازیکن برتر رنکینگ کشوری آغاز شد و پنجشنبه 25 دی ماه با قهرمانی امیر سرخوش به پایان رسید. سرخوش در دیدار فینال با نتیجه 7 بر 5 مقابل علی روشنی کیا برتری یافت و به مقام نخست این رقابت ها دست پیدا کرد. همچنین سیاوش مزینی با پیروزی در مقابل امیر بهادر بوترابی سکوی سوم را از آن خود کرد.
در این رقابت ها دوازده میلیون تومان جوایز نقدی، حکم قهرمانی و مدال به سه نفر برتر اهدا شد و سایر بازیکنان گواهی حضور در مسابقات را دریافت کردند.
امیر سرخوش در حالی در این دوره از مسابقات به قهرمانی دست پیدا کرد که در مراحل گروهی دو باخت را تجربه کرده بود و علی قره گوزلو(قهرمان مسابقات مسترز) نیز به نیمه نهایی نرسید. در این مسابقات اما از چهره های جدیدی نیز رونمایی شد. امیر بهادر بوترابی از استان تهران برای نخستین بار موفق شد تا به جمع چهار نفر برتر این دوره از مسابقات راه پیدا کند.
مسابقات اسنوکر 6 توپ میان 32 نفر برتر رنکینگ کشوری با حضور هشت داور برگزار شد تا ورزشکاران در شرایط مسابقه باقی بمانند و بتوانند به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرند. مسابقات از سطح مطلوبی برخوردار بود و ملی پوشان و نفرات برتر رنکینگ شرایط جدیدی را تجربه می کنند و محک خوبی برای میزان امادگی آنان بود.
پس از چند ماه وقفه در برگزاری مسابقات و برنامه های فدراسیون به دلیل شیوع ویروس کرونا، رقابت مسترز که در شهریور ماه و با قهرمانی علی قره گوزلو به پایان رسید نخستین مسابقه پس از شیوع همه گیری ویروس کرونا بود. لیگ انفرادی اسنوکر 6 توپ دومین رویداد رسمی و مهم اسنوکر بود که نشان داد ورزشکاران ملی پوش و سرشناس این رشته از شرایط آرمانی و آمادگی کامل خود دور شده اند.
تعطیلی باشگاه ها و عدم برگزاری مسابقات در سطوح ملی و بین المللی مهمترین دلیل افت بازیکنان محسوب میشود به طوری که در حال حاضر هیچ ایمیلی مبنی بر ادامه رویدادهای بین المللی اسنوکر از فدراسیون های بین المللی و آسیایی دریافت نشده است و تنها مسابقاتی که در حال برگزاری است رقابت های حرفه ای ها در بخش اسنوکر است که آن نیز با شرایط ویژه و گرفتن تست پیش از آغاز مسابقات از بازیکنان، داوران و عوامل اجرایی انجام می شود که در نهایت با قرنطینه شدن آنها در هتل محل برگزاری و همچنین متمرکز بودن این رقابت ها در شهر میلتون کینز انگلستان همراه است.
عدم حضور در رقابت های بین المللی انگیزه بازیکنان را در هر رشته ورزشی از بین می برد اما خوشبختانه مسابقات مهم «کیواسکول» که می تواند سکوی پرتاب بازیکنان به تور حرفه ای ها باشد اردیبهشت ماه به احتمال بسیار قوی در میلتون کینز انگلستان برگزار می شود و اسنوکربازان کشورمان این فرصت را دارند تا بتواند نفرات حاضر در تور حرفه ای های اسنوکر جهان را افزایش دهند و چهره های ایرانی جدیدی را به دنیای حرفه ای اسنوکر معرفی کنند.
انتهای پیام/

نظر شما