شناسهٔ خبر: 45264120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری در سمنان نگران‌کننده است

گروه استان‌ها- استاندار سمنان افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری کرونا را نگران‌کننده دانست و گفت: استمرار این روند نشانگر خیز بعدی کرونا در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، علیرضا آشناگر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر برگزار شد اظهار داشت: وضعیت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان در حال حاضر باثبات است.

وی افزود: در استان شاهد روند نزولی نرخ ابتلا و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا با تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم هستیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: در روزهای گذشته در استان سمنان شاهد افزایش میزان بستری‌ها و مراجعه بیماران سرپایی کرونا به مراکز درمانی هستیم که این موضوع نگران‌کننده و زنگ خطری برای افزایش آمارها به لحاظ شیوع کرونا است.

آشناگر ادامه داد: چنانچه روند افزایشی چند روز گذشته تداوم یابد؛ باید شاهد خیز جدید شیوع کرونا در استان سمنان باشیم.

وی اظهار داشت: در استان سمنان شهرستان‌های میامی، سرخه و آرادان در حال حاضر در وضعیت آبی و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و خوشبختانه شهرستان قرمز در این استان وجود ندارد که لازم است با همکاری و مراقبت‌های بیش‌ از پیش مردم این رویه تداوم یابد.

استاندار سمنان در مورد قانون منع تردد شبانه نیز گفت: این قانون در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار لازم‌ الاجارا است و همچنان ادامه دارد و بنابراین تردد شبانه از ساعت 21 تا چهار صبح همچنان ممنوع است و متخلفان برخورد می‌شود.

آشناگر بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: با تداوم همکاری مردم می‌توانیم وضعیت نزولی استان سمنان به لحاظ شیوع کرونا را حفظ کنیم.

انتهای پیام/363/ ت

نظر شما