شناسهٔ خبر: 45262738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خانواده‌ها مهارت آموزش زندگی در فضای مجازی را فرابگیرند

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: خانواده‌ها باید مهارت آموزش زندگی در فضای مجازی را فرابگیرند تا از آسیب‌های موجود در این حوزه مصون بمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی و راهبری عفاف و حجاب استان قزوین، افزود: شیوع کرونا استفاده خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان را از فضای مجازی افزایش داده و لازم است در این شرایط افراد سواد رسانه‌ای و آموزش‌های لازم کار با این فضا را فرا بگیرند تا مشکلی دامن گیر آنها نشود.

وی با بیان اینکه کسب مهارت‌های کار با آموزش فضای مجازی می‌تواند آسیب‌های موجود در بخش عفاف و حجاب را کمرنگ کند،افزود: دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صداوسیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های علمیه برای تولید محتوا در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب رسالت مهمی دارند.

این مسوول با بیان اینکه ۳۳ دستگاه براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه پیشبرد فرهنگ عفاف و حجاب وظیفه دارند،افزود: دستگاه‌ها باید انجام وظایف خود را در این بخش که حوزه‌ای فرهنگی،اجتماعی،اخلاقی و فراجنسیتی به شمار می‌رود، جدی‌تر بگیرند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه با شماره مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب و تعیین وظیفه در این خصوص برای دستگاه‌های مختلف اجرایی، اظهار داشت: پیرو این مصوبات، دبیرخانه شورای عفاف و حجاب استان فعالیت دستگاه‌ها را در این حوزه به شکل مستمر پایش و رصد می‌کند.

این مسوول اظهار داشت:معرفی نمایندگان ثابت و تام الاختیار در فرمانداری‌ها، تشکیل نشست‌های آموزشی و توجیهی برای رابطان و نمایندگان عفاف و حجاب دستگاه‌ها، تشکیل تیم‌های ارزیابی و صدور احکام بازرسی و انجام بازرسی از دستگاه‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده در دبیرخانه ستاد عفاف و حجاب استان قزوین بوده است.

فعالیت ۱۵ تشکل مردم نهاد قزوین در حوزه ترویج عفاف و حجاب

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در کمک به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار داشت: در همین رابطه طی سال‌های اخیر چندین سمن به ثبت رسیده‌اند و در حال حاضر ۱۵ سازمان مردم نهاد در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

بیدخام در ادامه با اشاره تنوع فرهنگی میان شهروندان استان‌های مختلف کشور،اظهار داشت: در حال حاضر رصد و پایش عفاف و حجاب با یک مدل و شاخص واحد سنجیده می‌شود که بهتر است مسائل فرهنگی و اجتماعی بومی نیز در این خصوص دخالت داده شود.

نظر شما