شناسهٔ خبر: 45258878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

قرارگاه جهادی حاج قاسم نقطه عطف خدمت رسانی در استان قزوین

قزوین- دستیار و مشاور راهبردی اداره تبلیغات اسلامی قزوین گفت: همه دستگاه های خدمت‌رسان ذیل قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی متحد شده و به مردم خدمت موثر کردند.

صاحب‌خبر -

محمدحسین طاهری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی در بسیاری از نقاط کشور اجرا شد و نکته اصلی این طرح هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و مجموعه‌های مردمی بود.

دستیار و مشاور راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد: طی رصدهای انجام شده استان قزوین تنها استانی بود که در آن مجموعه سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی با حمایت استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادها توانستند با یک هویت تحت عنوان قرارگاه شهید سلیمانی در انجام امور مشارکت داشته باشند.

وی اذعان کرد: با توجه به آمار ابتلاء به کرونا در استان طراحی عملیات برای این بیماری و مسائل جانبی آن پیچیده بود، از سوی دیگر در موج اول و دوم کرونا اقدامات با همراهی خیرین و مردم انجام می‌شد اما در موج سوم کرونا هماهنگی نهادهای مردمی و پشتیبانی و هماهنگی نهادهای دولتی کار زمان بر تر و سخت‌تری بود.

این مسئول ادامه داد: تعدد مجموعه‌های مداخله کننده در بحث کرونا و با توجه به موازی کارهای انجام شده در موج اول و دوم کرونا تصمیم بر آن شد که با آسیب‌شناسی‌های لازم، برای دست‌یافتن به یک اتاق وضعیت واحد و سیاست‌گذاری کلان در اجرای عملیات‌ها یک قرارگاه واحد با عنوان قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی را تشکیل دادیم.

طاهری ابراز کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی یک طرح نهضتی از پایین به بالا با عنوان طرح سلام همسایه در ۵۳ محله استان اجرایی شد که از این تعداد متولی ۱۳ محله سازمان تبلیغات و جبهه فرهنگی و ۴۰ محله دیگر بسیج بود.

وی افزود: بنرهای متعددی در خصوص طرح سلام همسایه با شعار و عنوان "سلام همسایه، همسایه سایه‌ات بر سرم مستدام باد لطفت همیشه درد مرا التیام داد" جلوی درب مساجد نصب شد و ذیل بنر از مردم خواستیم تا در صورت نیاز و کمک خواستن با شماره‌های موجود در بنر تماس بگیرند.

این مسئول تصریح کرد: در طی طرح سلام همسایه پویش خدمت‌رسانی به مردم در محلات با محوریت مساجد در موج سوم کرونا آغاز شد که مأموریت این پویش شناسایی، پیشگیری، درمان و آموزش، اجرای برنامه‌های فرهنگی، استغفار، روایت جهاد و مطالبه‌گری بود.

دستیار و مشاور راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد: حوزه درمان در این طرح یک حوزه تخصصی بود که ما اجازه ورود به آن را نداشتیم، در راستای این امر با هماهنگی حوزه درمان سپاه ورود پیدا کردیم و با توجه به تعدد مأموریت‌ها در موج سوم کرونا سایر حوزه‌ها مانند مواسات، حوزه‌های فرهنگی و آموزشی با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفتند که در این امر نهادهای مختلفی از جمله نماینده ولی فقیه در استان به عنوان پشتیبان معنوی و مادی و استانداری، علوم پزشکی و سپاه نیز همراه و همگام با ما در این حوزه حرکت می‌کردند.

وی گفت: برای سازماندهی گروه‌های مردمی در محلات اتاق وضعیت تشکیل و طی این جریان برای محلات پنجاه و سه گانه یک مدیر تعیین شد و از آن به بعد محورهای خدماتی به مردم در قالب بنر در سطح شهر ابلاغ شد که در این راستا بیماران کرونایی، خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا و نیازمندان در الویت کار قرار گرفتند.


طاهری بیان کرد: طبق نیازها و مطالبات مردم نهادهای حکومتی مربوطه ورود پیدا می‌کردند و برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های سبک زندگی در ایام کرونا، طب سنتی و کارهای جهادی نظیر حضور جهادگران در منازل افراد بیمار برای ضدعفونی و کمک رسانی انجام شد که البته از تمام این جریانات مستندات تهیه شده و بخشی از این مستندات در رسانه‌ها نیز منتشر شده است.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات در حوزه‌های فرهنگی و خانواده ورود بیشتری پیدا کرد و اقدامات مؤثری در برگزاری مراسمات مذهبی، مناسبتی و حتی برگزاری مراسم برای متوفی بصورت مجازی یا اعزام مداح به خانواده متوفی نیز ورود پیدا کرد.

دستیار و مشاور راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: در راستای حوزه فرهنگی اقدامات بسیاری به همت سازمان تبلیغات اسلامی از جمله اتوبوس کتاب، برگزاری جشن تکلیف برای نوجوانان مکلف توسط امام محله، مسابقات فرهنگی متعدد، فضاسازی و بسته‌های فرهنگی و تغذیه برای مدافعان سلامت، استفاده از فرهنگیان داوطلب برای جهاد تدریس، طرح به حساب حاج قاسم برای مباحث اجاره‌ها و حساب‌های دفتری اجرایی شد که تأثیرات بسزایی در جامعه داشت.
 

نظر شما