شناسهٔ خبر: 45241542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

شاهرود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد

شاهرود- نماینده شاهرود و میامی با اشاره به اینکه شاهرود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد، گفت: بحران کم‌آبی این شهرستان با تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر خانی شامگاه پنجشنبه در نشستی که با حضور رئیس قوه قضائیه در محل شرکت البرز شرقی شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: اگر در وضعیت کنونی قرار بود اقدامات انجام‌شده در پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های قطری به شاهرود اجرایی شود به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود.

وی افزود: تکمیل این پروژه نیازمند رفع مسائل و مشکلاتی است که در حوزه حقوقی و قضائی وجود دارد و زیبنده نیست این پروژه ملی ۱۲ سال به دلیل یک حکم قضائی متوقف شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی با تأکید بر اینکه سرریز آب منطقه قطری به سمت علی‌آباد کتول است، تصریح کرد: این آب در جنگل هدر می‌رود درحالی‌که می‌توانیم از این میزان آب برای استفاده مردم استفاده کرد.

خانی بیان کرد: سازمان محیط‌زیست منجر به توقف این پروژه شده است و این در حالی است که هم‌زمان با اجرای این طرح در گرگان پروژه سد زرین آغاز شد و اکنون ۱۰ سال است که از این پروژه بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: شاهرود با کمبود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب مواجه می‌شود که رفع این چالش مهم نیازمند تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه بخشی از مسکن‌های مهر شاهرود هم درگیر مشکلات حقوقی است، اضافه کرد: رسیدگی و حل این مشکلات از مهم‌ترین مطالبات مردم است.

خانی با اشاره به مشکلات تقسیم بودجه بیان کرد: در تقسیم بودجه وسعت شهرستان‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و این در حالی است که بعضی از روستاهای شاهرود فاصله زیاد با شهرها و راه‌های اصلی دارند و مردم با مشکلات فراوان زندگی می‌کنند.

وی بابیان اینکه شاهرود با توجه به نسبت جمعیت، از حیث تقدیم شهدا، دومین شهرستان پرافتخار کشور است، گفت: بیش از ۹۵ درصد از شهدای شهرستان‌های شاهرود و میامی در خط مقدم نبرد به شهادت رسیده‌اند.

نظر شما