شناسهٔ خبر: 45241203 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنا شهرستان‌ها ـ رشت

فیلم‌های انقلابی همزمان با دهه فجر در مساجد گیلان اکران می شود

ابنا

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اکران فیلم‌ با موضوعات انقلاب اسلامی در مساجد منتخب و برگزاری جشنواره مجازی کودکانه «فهما» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به برگزاری برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مساجد استان، گفت: اکران فیلم‌ با موضوعات انقلاب اسلامی در مساجد منتخب و برگزاری جشنواره مجازی کودکانه فهما از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی رضوانی‌نژاد» امروز، پنجشنبه 2 بهمن 1399، در جلسه کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گیلان که در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار شد، با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اظهار کرد: دهه فجر سال جاری، به‌ دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، با پرهیز از تجمعات به شیوه‌ای متفاوت و با جمعیت محدود برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تاکید بر اینکه بیشتر برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طریق بسترهای فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: با تشکیل کارگروه مساجد استان، برنامه‌های فجر انقلاب، مطابق با شرایط روز تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه مساجد، پایگاه شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بودند، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌ها به‌ صورت مردمی و با محوریت مساجد و تبیین نقش این اماکن مقدس در حوزه‌های مختلف نقش مهمی در استمرار نظام اسلامی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون ۹۳۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: این کانون‌ها به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی به صورت مسجد محور می‌پردازند و ویژه برنامه‌های دهه فجر نیز در این کانون‌ها برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، اعضای کانون‌های مساجد اقدام به ضدعفونی کردن مساجد کرده‌اند، اظهار کرد: دوخت ماسک و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده از دیگر فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان است.

وی گفت: برنامه‌های دهه فجر کانون‌های مساجد در قالب طرح ملی ایران قوی و بر اساس رواق‌های دوازده‌گانه نور، دانش، کتاب، همدلی، رسانه، سرود، نمایش، فیلم، ترنج، قلم، کارآفرینی، فن آوری با محوریت تبیین گام دوم انقلاب، امیدآفرینی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی‌نژاد با تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اولویت استفاده فراگیر و جامع از فضای مجازی از اجرای برنامه‌های برجسته فرهنگی و انقلابی با همکاری بسیج مساجد و محلات خبر داد و گفت: اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان در این روزهای سخت کرونایی اولویت برنا‌مه‌های مسجدی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اضافه کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب آینده انقلاب اسلامی اثر استاد شهید مطهری به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های دهه فجر کانون‌های مساجد گیلان با مشارکت در پویش سراسری طرح ملی ایران قوی است.

وی اظهار کرد: آذین‌بندی و نصب پرچم در سطح محله و مسجد، فراخون جشنواره سرود هوای تازه ویژه بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مجازی، ساخت کلیپ یک دقیقه‌ای با موضوع دهه فجر توسط کانون‌ها، برپایی نمایشگاه‌های محتوایی و آموزشی با موضوع انقلاب اسلامی، تجلیل از خانواده محترم شهدا و هنرمندان انقلابی در مسجد و برگزاری سلسله نشست و سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های تدوین شده برای چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی‌نژاد با اشاره به اکران فیلم‌ با موضوع انقلاب اسلامی در مساجد منتخب سراسر گیلان، تاکید کرد: جشنواره مجازی کودکانه فهما که در واقع بیان انقلاب به روایت کودکان است از دیگر برنامه‌های دهه فجر در مساجد منتخب استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به برگزاری مراسم انقلاب به روایت هنر در مساجد منتخب در موضوعات شعر، سرود، نمایش و پخش فیلم، خاطره گویی و...، اذعان کرد: عطرافشانی مزار مطهر شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن و قرائت دسته جمعی سوره مبارکه فجر در قالب طرح تلاوت نور در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان است.

-------------

پایان پیام/ 344

نظر شما