شناسهٔ خبر: 45239235 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کرونا هنوز تمام نشده است و کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و سهل انگاری می‌تواند خطرآفرین باشد، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این هفته در مقایسه با هفته گذشته از ۷۸ درصد به ۷۵ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این هفته در مقایسه با هفته گذشته از ۷۸ درصد به ۷۵ درصد کاهش یافته است، افراد بدانند در وضعیت شکننده‌ای قرار داریم و باید دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا به طور مستمر و دقیق رعایت شود تا با شرایط حاد و بحرانی مانند پیک‌های گذشته کرونا روبه‌رو نشویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطر نشان کرد: شیوع کرونا همچنان در کمین است و در صورت غفلت و عادی انگاری اوضاع بار دیگر شاهد افزایش آمار ابتلاء و مرگ و میر در استان یزد خواهیم بود، بنابراین باید دقت کنیم بتوانیم با کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ شرایط فعلی را بهبود ببخشیم.

نظر شما