شناسهٔ خبر: 45237242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس خبر داد:

کمک ۶۰۰ میلیاردی مساجد فارس به نیازمندان در ایام کرونایی

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از کمک ۶۰۰ میلیاردی مساجد به نیازمندان آسیب دیده از کرونا در فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام یوسف سلمان زاده در جلسه شبکه سازی مساجد و ارتباط ائمه جماعات و رسیدگی به امور مساجد که در دفتر امام جمعه گلستان استان فارس برگزار شد، به بیان جایگاه مساجد در صدر اسلام اشاره و اظهار کرد: نقش مساجد به منظور پیشبرد اهداف دین بی بدیل است.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسجد پرداخت و اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری بهترین جا برای حفظ دین مردم مسجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین به نقش محوری مساجد در قبل از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در دوران هجمه فرهنگی دشمن و تقابل با این هجمه ها و در زمینه های اجتماعی،و حوادث طبیعی، و همچنن شرایط کرونایی مساجد نقش ارزنده ای ایفا کرده اند.

وی عنوان کرد: در بحث کرونا در ۷۵۰ پایگاه مساجد استان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان جمع آوری شده و میان نیازمندان آسیب دیده از کرونا اهدا شد که نشان از اهمیت مساجد دارد.

حجت الاسلام سلیمان زاده با بیان اینکه ما فاقد بانک اطلاعاتی و اطلس مساجد هستیم و مساجد شناسنامه دار نیستند، افزود: در بحث شبکه بندی مساجد گام هایی برداشته شده که در صدد تقویت آن هستیم، در مرکز استان بر اساس مناطق ۱۲گانه شیراز شبکه بندی مساجد شروع شده و در هر منطقه یک مسئول از بین ائمه جماعات  و یک نفر برای کارهای دبیرخانه و جلسات و یک نفر به عنوان هماهنگ کننده به عنوان معین در خدمت مسئول منطقه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: شبکه سازی مساجد در چارت سازمانی تعریف شده و همچنین وظایف ائمه جماعات و هیأت امنا و دیگر ارکان مساجد در این چارت تعریف شده  ودرقالب آن به امور مساجد رسیدگی میشود. و همچنین شیوه نامه تعامل مساجد و چگونگی ارتباط مساجد باهم نیز تهیه شده وبه دست مسئول مناطق سپره شده است.

انتهای پیام

نظر شما