شناسهٔ خبر: 45223205 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۴ هزار تماس گازگرفتگی با اورژانس فقط در ۴ ماه | بیشترین و کمترین تماس‌ها مربوط به کدام استان‌هاست؟ | علائم گازگرفتگی را بشناسید

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تماس ۴۴٧۶ نفر با اورژانس در خصوص مسمومیت با مونوکسید کربن از مهرماه تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه از ابتدای مهرماه تاکنون ۴۴٧۶ نفر در باره مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با اورژانس تماس گرفتند.

وی ادامه داد: هزار و ٧٠٧ نفر توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند و ۲ هزار و ۵۵۴ نفر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

خالدی در خصوص تعداد نفراتی که بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند، گفت: متاسفانه ٢١۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: استان‌های تهران با ١١٠ نفر، خراسان رضوی ۴۶٠ نفر و آذربایجان شرقی با ٣٣٧ نفر بیشترین موارد تماس در خصوص مونوکسید کربن را داشتند.

وی گفت: کمترین تماس از سوی استان چهارمحال و بختیاری و قم گزارش شده است.

خالدی علامت‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را شبیه به علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دانست و توضیح داد: همچنین سردرد، تهوع، استفراغ، تاری دید و در برخی موارد کاهش سطح هوشیاری و در صورت ادامه‌دار شدن کما و مرگ را در پی دارد. هر زمانی که این علامت‌ها مشاهده شد باید بلافاصله وسیله گرمایشی را خاموش و مصدوم را از شرایط خارج کرده و ضمن تماس با اورژانس باید درها و پنجره‌ها را باز کرد.
 

نظر شما