شناسهٔ خبر: 45212548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۹.۳ درصد جمعیت دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی در شبکه شاد احراز هویت شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین ارزیابی‌ها از مجموع ۶۲۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استان ۸۹.۳ درصد در شبکه شاد احراز هویت شده اند.

صاحب‌خبر -

مهین منافی روز چهارشنبه در جلسه رصد دقیق فرایندهای آموزشی و پرورشی آذربایجان غربی افزود: از ابتدای سال آموزشی از ۱۵ شهریور امسال ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز با توجه به الگوهای آموزشی و گروه‌بندی های خاص و با توجه به دستورالعمل های وزارتی پوشش آموزشی داده شد.

وی ادامه داد: از کل دانش آموزان استان ۵۲۰ هزار ۳۴۴ نفر توانسته اند در شبکه شاد احزار هویت شوند و ۴۶۴ هزار نفر نیز بین یک و نیم تا سه ساعت آنلاین باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۱۰.۶۹ درصد دانش آموزان استان در شبکه آنلاین نبودند اما بعد از اعلام امکان برگزاری حضوری امتحانات درصد بالا رفته است و تعدادی از دانش آموزان فعال شدند.

وی با اشاره به علت عدم فعالیت برخی از افراد بیان کرد: نبود سخت افزار لازم، نبود پوشش اینترنتی و حضور در نقاط صفر مرزی دلایل حضور نداشتن دانش آموزان در شبکه شاد است.

منافی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی نیز مشکلات را تشدید می کند، ادامه داد: کمبود نیرو به تعداد هشت هزار و ۴۲۴ نفر مشکل این استان است که با جذب سرباز معلمان و به کارگیری بازنشستگان و حق التدریسی ها به تعداد ۱۷۰ هزار ساعت این کلاسها اداره می شوند.

آذربایجان غربی دارای پنج هزار و ۸۰ مدرسه است که ۶۲۵ هزار دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.

نظر شما