شناسهٔ خبر: 45212085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز پرورش قوچ و میش کوهی در بوانات

بزرگ‌ترین مرکز پرورش قوچ و میش کوهی در شهرستان بوانات استان فارس راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، استان فارس ۳۶ درصد از پستانداران کشور را در خود جای داده که قوچ و میش‌ها از این دسته هستند، مرکز پرورش قوچ و میش بزرگترین مجموعه گردشگری طبیعی کشور در بوانات قرار دارد.

بوانات در شمال شرقی استان فارس و در میان کوه‌های سرسبز با انواع پوشش گیاهی، چشمه‌های متعدد، آبشارهای طبیعی، انواع قنات‌ها و تفرجگاه‌های زیبا در استان فارس خودنمایی می‌کند.

این مجموعه در دامنه کوه ختابون، در کنار زیارتگاه محمد حنفیه همراه با چشمه‌های آب روان و درختان قدیمی و تنومند، همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند.

مدیر اقامتگاه قوچ‌ها و میش‌های کوهی بوانات علاقه به طبیعت و کوهستان و همچنین پرورش گونه‌های جانوری را باعث خلق این اقامتگاه دانست و گفت: این مجموعه دارای دوقسمت مجزا است، یکی پناهگاه و مرکز پرورش و تکثیر و دیگری اقامتگاه گردشگری شامل ویلا، سیاه چادر، کلبه، باغ‌های میوه و رستوران و ...

یوسفی پرورش این پستانداران زیبا را چنین توصیف کرد: جفت گیری قوچ و میش ‌ا از اوایل آذر شروع و تا آخر همین ماه ادامه دارد و با ورود به اردیبهشت زایش آغاز می‌شود، که بیشتر آنها به طور طبیعی دوقلو هستند.

این دوستدار طبیعت بیان کرد: چنین طرحی بسیار دیر بازده است و چندین سال طول می‌کشد و کسانی که می‌خواهند به این عرصه پا گذارند باید با عشق و علاقه، همراه با صبر و حوصله باشند چراکه دیدن نتیجه لذتی دو چندان دارد.

او با بیان اینکه گردشگران خارجی سهم عمده‌ای در رفت و آمدهای این اقامتگاه دارند، افزود: تاکنون گردشگران زیادی از کشورهای دانمارک، بلژیک، اسپانیا و امارات داشته‌ایم که بیشتر آنها علاقمند به شکار بوده‌اند و همین امر می‌تواند باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر شده و درآمد به‌سزایی برای شهرستان و استان به همراه داشته باشد.

یوسفی یکی از اهداف اولیه خود را در ایجاد اقامتگاه حیوانات کوهستانی شکار امن عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این مجموعه می‌توان بسیاری از شکارچیان که به صورت غیر مجاز در دامان طبیعت به شکار می‌پردازند و علاوه بر آسیب به طبیعت، بی نظمی را در حیات وحش ایجاد می‌کنند، را به صنعت گردشگری جذب کرد.

وی افزود: با ایجاد چنین مرکزی می‌توان هم جذب گردشگر و هم صنعت گردشگری را افزایش داد و هم از شکار غیر مجاز جلوگیری کرد.

یوسفی هدف اصلی خود را بهبود صنعت گردشگری دانست و بیان کرد: حفظ و افزایش گردشگر و بها دادن به صنعت گردشگری و ایجاد محیطی نو و جدید، نوع زندگی و دوستی با حیوانات در دل کوهستان همگی می‌توانند به جذب توریسم کمک کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما