شناسهٔ خبر: 45209841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران؛

بازسازی حرم ائمه اطهار (ع) موجب ارتقاء معنویت در جامعه می شود

شمس گفت: بازسازی حرم ائمه اطهار (ع) پاسداری از ارزش های دینی و مذهبی را تحکیم بخشیده و موجب ارتقاء معنویت در جامعه می شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان -مازندران؛ بازسازی عتبات عاليات از مواردی است كه مردم ايران اسلامی سال‌ها از سر اخلاص و ارادت به ائمه اطهار(ع) به آن پرداخته‌اند و هر بار جلوه‌ای زيبا از اين همه عشق و ارادت به اهل‌بيت (ع) در گوشه‌ای از ميهن اسلامی ظهور می‌كند.  در این بین بانوان به واسطه حضور بیشتر در مراسم های معنوی مساجد و تکایا و جلسات دوره ای قرائت قرآن کریم و روضه خانگی و شنیدن روایت های جالب از بازسازی اماکن مقدسه در عراق و سوریه، با انفاق مال و استفاده از هنر خویش کمک کار خوبی برای ادامه روند بازسازی این اماکن مقدسه هستند و برای آشنایی بیشتر با عملکرد بانوان در این بخش گفتگویی با «طوباشمس» مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران ترتیب دادیم که مشروح این گفتگو بدین شرح است:

 

به‌عنوان مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران، نقش بانوان در همراهی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان را چگونه ارزیابی می‌ کنید؟

با آغاز فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مازندران، بانوان استان هم حضور پرشور همراه باعلاقه و ارادت قلبی خود را نسبت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) به نمایش گذاشتند. عتبات عالیات استان در ادامه مسیر مرمت و بازسازی باگذشت زمان و نیاز به توسعه‌ی حرم‌ها باهدف تعظیم شعائر الهی و ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع)، بانوان محترم با تشکیل گروه‌های خادمین حرم و به شکل سازمان‌دهی شده در طرح‌های مختلف شرکت کردند. ازجمله بزرگ‌ترین پروژه‌های اجراشده که با مشارکت بانوان استان ادامه و به نتایج ارزشمندی رسیده است. فعالیت بانوان در ماه‌های محرم و صفر با گستردگی مضاعفی دنبال می‌شود. تا جایی که با تأکید و هدایت بانوان فعال، این امر خداپسندانه به شکل گروهی و خانوادگی از جانب مردم مؤمن و عاشورایی ما دنبال می‌شود. در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصاد خانوادگی، با تلاش بانوان سخت‌کوش و معتقد در شش‌ماهه‌ی اول سال توانستیم صد در صد از تعهدات خود را عملی کنیم. ناگفته نماند بانوان فعال در سطح استان در کنار جذب نذورات، در مسیر کمک به محرومین و مستضعفین نیز فعالیت چشمگیری دارند. ازجمله تشکیل صندوق خیریه برای تهیه جهیزیه نوعروسان، تهیه لوازم‌التحریر و ملزومات دانش آموزان. کمک به بیماران صعب‌العلاج و ... که از افتخارات بانوان اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است.

 

لطفا درخصوص شیوه های شناسایی بانوان خیر و دعوت از این قشر اثرگذار برای مشارکت در امر بازسازی عتبات و عالیات بفرمایید.

شناسایی و دعوت از بانوان برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات از طرق مختلفی نظیر حضور در مجالس معنوی و دوره‌های خانگی قرآن کریم و توضیح پروژه‌های ستاد عتبات عالیات، انجام می شود. ارتباط چهره به چهره در اماکن مختلف و شرح ماجرا زمینه‌ساز ارزنده‌ای برای مشارکت مردم ایجاد کرده است. هر چند جامعه بانوان علاقه و اهمیت زیادی برای بزرگان دینی و ائمه اطهار (ع) قائل هستند و  در پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات حضوری فعال دارند. وتلاش داریم بااطلاع رسانی صحیح، کمک‌ها و حمایت‌های درخور توجهی برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری کنیم.

 

ارزیابی شما از میزان حضور بانوان در مجامع و جمع‌آوری نذورات به‌ویژه تبلیغات باهدف مشارکت بیشتر چیست؟

بازسازی حرم ائمه اطهار (ع) پاسداری از ارزش های دینی و مذهبی را تحکیم بخشیده و موجب ارتقاء معنویت در جامعه می شود. بانوان عزیز تمامی اقدامات در راستای بازسازی عتبات و عالیات  را با امکانات و وسایل شخصی خود مثل خودرو، تلفن همراه، عشق و ارادت خود به اهل‌بیت(ع) را به نمایش گذاشته و می‌گذارند. در این مسیر اتفاقات شایسته‌ای را شاهد بودیم که قابل‌تأمل هستند. ازجمله جمع‌آوری برنج به‌اندازه‌ی دلخواه از هر خانواده، هدیه‌ی زیورآلات شخصی برای ساخت اعتاب مقدسه، هدیه‌ی طلا از جانب همسران شهید به‌ویژه گردنبند و دیگر نمونه‌ی طلا که یادگار همسرشان بوده از زیبایی‌های راهی است که ما برگزیده‌ایم.

 

 برنامه‌ی امور بانوان برای تقویت فعالیت‌ها با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده، چیست؟

فعالیت بانوان در شرایط ایجادشده نه‌تنها متوقف نشده بلکه در ابعاد گسترده‌تری تداوم پیداکرده است. مهم‌ترین وظیفه‌ای که در این شرایط احساس شده همراهی با دولت و دست‌اندرکاران موضوع حل مسئله‌ی کرونا است. زمانی که مردم موقعیت قرنطینه را پشت سر می‌گذرانند تعدادی از خادمان ما همراه با نیروهای بسیجی و جهادی به دوختن ماسک و دیگر اقلام بیمارستانی مشغول شدند. علاوه بر این در آماده‌سازی بسته‌های حمایتی و کمک مؤمنانه برای قشر آسیب‌پذیر نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند. استفاده از فضای مجازی در این دوران، تشریح وام بنای نور، تبلیغ برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و دیگر اماکن نهایت تلاش خود را به کار گرفته و می‌گیرند.

 

پیشنهاد شما برای تقویت فعالیت‌ها توسط بانوان استان و حضور گسترده‌تر آن‌ها در مسیر بازسازی اعتاب مقدسه چیست؟

اهداف ما را شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم مشخص کرده‌اند؛ بنابراین لازم است با دقت و هوشیاری مضاعفی کارمان را دنبال کنیم تا رضایت خداوند متعال و خشنودی حضرت فاطمه‌ زهرا (س) را به همراه داشته باشیم. برای تقویت فعالیت‌ها و حضور گسترده‌تر لازم است تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های ما با نیتی پاک و صادقانه و صرفاً برای رضایت خدا باشد.به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد کامل داشته باشیم. ناامیدی را از خودمان دور کنیم. آگاه باشیم که ما برای شخصیت‌هایی کار می‌کنیم و حرم‌هایشان زیباتر می‌سازیم که صالح‌ترین بندگان خداوند هستند.همچنین باید استفاده از تمامی ظرفیت‌های بانوان استان و جهت اطلاع‌رسانی صحیح درباره طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام مورد توجه باشد.مهم‌ترین وظیفه‌ای که همه‌ی ما لازم است دنبال کنیم اعتمادسازی و شفاف‌سازی برای حضور آگاهانه و گسترده‌تر مردم در امر مقدس بازسازی است.داشتن ارتباط صحیح و اخلاق اسلامی و احترام خاص به افرادی که تصمیم می‌گیرند در این راه الهی قدم بردارند و با متبرعین ما در ارتباط هستند.

 

پایان پیام/286

نظر شما