شناسهٔ خبر: 45209130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عبادت واقعی، خدمت به خلق است/ حاج قاسم تجلی اصحاب آخرالزمانی امام زمان (عج) بود

حجت الاسلام شیخ محمد میرزامحمدی با بیان اینکه حاج قاسم تجلی اصحاب آخرالزمانی امام زمان (عج) بود، گفت: عبادت واقعی و احسن الاعمال در این دنیا خدمت به خلق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم ویژه گردهمایی اصحاب آخرالزمانی امام عصر (عج) شامگاه سه شنبه در گلزار ملکوتی شهدای بندرعباس و با حضور گسترده مردم و سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ محمد میرزا محمدی برگزار شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم در سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه اعمال انسان در رشد معنوی او اظهار داشت: وعده بهشت و رضوان الهی برای بندگان نیکی داده شده است که خدای عالم رمز و راز رسیدن به آن را عمل صالح قرار داده است.

وی با بیان این که خد از انسان به عنوان اشرف مخلوقات، انتظار اعمال صالح و انجام امور به احسن‌ترین شکل آن را دارد، عنوان داشت: هرگز نباید در عالم به دنبال راهی که اکثریت دنبال می‌کنند، بود و گمان برد که آنچه اکثریت می‌گویند، درست و صالح و نیکوست؛ بلکه خدای متعال نیز در قرآن اشاره داشته‌اند که ممکن است بر اساس متقضیات زمان، اکثریت مردمان جهان نظری مخالف ما داشته باشند و یا تحت تأثیر اندیشه‌های متعدد و مختلفی باشند و کثرت یک مسیر نشانه صالح بودن آن مسیر نیست.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی با تصریح بر این که کثرت برخی اعمال در این دنیا، نشانه دین‌داری فرد و یا صالح بودن آن نیست، گفت: عبادت واقعی، خدمت به خلق است و زیادی نماز و روزه از جانب برخی افراد، نشانه ایمان و اعتقاد عمیق و والای آنها نیست.

این روحانی برجسته کشورمان با ذکر مثالی از رفتار خوارج در زمان حکومت‌داری حضرت علی (ع)، خاطرنشان کرد: خوارج در کثرت نماز، روزه و قرآن بی‌نظیر بودند اما به وقت امتحان الهی در برابر حضرت امیر المومنین قرار گرفتند و این امام همام را در محراب به شهادت رساندند.

وی تأکید کرد: خدای متعال، عالم را مسخر انسان‌ها گردادند تا معلوم شود در گذر از امتحانات الهی کدامین یک خالصانه عمل می‌کنند و آنگاه اجری عظیم در انتظار مردان و زنان خداست.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم، به بخش‌هایی از زندگی حاج قاسم در دوران دفاع مقدس، در دوران سازندگی، در دوران مقابله با اشرار در قالب لشکر ثارالله و سپس نقش پررنگ و ممتاز او در سپاه قدس در مقابله با توطئه بزرگ استکبار اشاره و بیان داشت: او از ایران تا مرز غزه و از افغانستان و پاکستان و یمن و ... دامنه وسیعی از میدان نفوذ انقلاب اسلامی را ایجاد و توسعه داد که سبب زمین‌گیر شدن جبهه استکباری و تروریستی در منطقه شد و آنها راهی جز شهادت حاج قاسم از شدت عجز و ناتوانی نیافتند.

وی به سیره و منش حاج قاسم سلیمانی اشاره و اظهار داشت: حاج قاسم در برابر مردم بی‌ادعا بود و هر کاری که از دستش در صحنه عمل بر می‌آمد انجام می‌داد. من در زلزله بم بر پیکر جانباختگان زلزله بزرگ در این شهر نماز می‌خواندم و از نزدیک بارها دیدم که این شهید بزرگوار در میدان مدیریت امدادرسانی به این منطقه خود، بلانکارد دست می‌گرفت و خدمت می‌کرد و هیچ جز رضای خدا برای او اهمیت نداشت.

وی در بیان ویژگی‌های رفتاری اصحاب آخرالزمانی امام عصر (عج) نیز گفت: حاج قاسم تجلی واقعی رفتار یک منتظر واقعی بود و خدا نیز مزد رشادت‌ها و مجاهدت‌های او و باورش به اسلام و طریقت قرآن را با شهادت به او بخشید و او اکنون در جوار رحمت الهی روزی می‌خورد و یاریگر ملت ایران در صحنه‌های مختلف مقاومت و ایستادگی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی اظهارات خود با بیان این که شهدای دوران دفاع مقدس ما و دیگر شهدای انقلاب اسلامی همگی از رهگذر عمل صالح به مرتبه شهادت رسیدند و ما در همه صحنه‌های می‌بینیم که شهدا از یکدیگر برای رسیدن به وصال الهی سبقت می‌گرفتند و همین باور در وجود آنها بود که سبب گشت تا فرماندهان نظامی ما نگویند بروید بلکه بگویند بیایید و حضورشان در خط مقدم همیشگی بود و لذا ما می‌بینیم که شمار فرماندهان شهید ما در دوران دفاع مقدس پرشمار بود.

وی از حضور باشکوه مردم بندرعباس در این مراسم و رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با پیشگیری از شیوع کرونا نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما