شناسهٔ خبر: 45208961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

عفو استراتژیست سابق کاخ سفید از سوی ترامپ

ترامپ استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید و مشاور خود را عفو کرد.

صاحب‌خبر -

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، به گفته برخی منابع آگاه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان آخرین اقدام خود پیش از ترک کاخ سفید، استیو بنن، مشاور اسبق خود را که متهم به کلاهبرداری است و ظاهراً با شورش‌های کنگره ارتباط دارد، عفو کرد.
پیش از این برخی منابع آگاه گفته بودند دونالد ترامپ قصد دارد پیش از آنکه کاخ سفید را برای همیشه ترک کند، استیو بنن را که مردادماه به اتهام کلاهبرداری در کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک بازداشت شده بود، عفو کند.
به گفته منابع آگاه، تصمیم ترامپ تا زمان امضای مدارک مربوط به عفو بنن قطعی نشده بود و ترامپ گفته است که پس از رایزنی‌های فراوان، تصمیم گرفته که بعنوان آخرین اقدام خود به‌عنوان رئیس‌جمهور، بنن را عفو کند.
وزارت دادگستری آمریکا مردادماه اعلام کرد که بنن به همراه سه نفر دیگر به نام‌های «برایان کولفاج»، «اندرو بادولاتو» و «تیموتی شی»، صدها هزار نفر از کمک‌کنندگان به کمپین «ما دیوار می‌سازیم» را با این ادعا که تمامی پول‌های جمع‌آوری شده صرف ساخت دیوار مرزی می‌شود، فریب داده است. کمپین جمع‌آوری کمک برای ساخت دیوار مرزی مکزیک و آمریکا مبلغی معادل ۲۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده بود.
استیو بنن از جمله افرادی بود که نقش بسیار مهمی در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ایفا کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما