شناسهٔ خبر: 45204561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای ۴ پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در کشور

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در حال حاضر چهار پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در کشور در دست اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدصدیق دامغانی‌زاده عصر امروز در جلسه پارک اقتصاد دیجیتال در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: پروژه پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش ما این است که در این پارک چه‌کار می‌خواهیم انجام شود، ادامه داد: اینکه تجهیزات خریداری شود؛ اما بعد از افتتاح، درب پارک بسته شود یک فاجعه است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات اضافه کرد: برنامه‌ریزی عملیاتی برای تداوم فعالیت این پارک در آینده یکی از چالش‌های جدی وزارت ارتباطات محسوب می‌شود.

دامغانی‌زاده با بیان اینکه خریداری تجهیزات و عدم بهره‌برداری عملیاتی از فضای پارک اقتصاد دیجیتال یک فاجعه است، گفت: در حال حاضر چهار پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در کشور در دست اجراست.

وی عنوان کرد: تولید محتوای فرهنگی و توسعه نقش فناوری اطلاعات در کشاورزی و تولید مواد غذایی ازجمله رویکردهای مهمی است که در این پروژه‌ها دنبال می‌شود.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: توسعه کشاورزی در استان‌های کم آب، از دیگر اولویت‌های محوری در این پروژه‌هاست.‌

دامغانی‌زاده خاطرنشان کرد: تولید و صادرات محتوای فرهنگی که هم می‌توان از آن ثروت‌آفرینی کرد و هم اقتدار کشور را در جهان نمایش داد، از دیگر اهدافی است که در فعالیت این پارک‌ها دنبال می‌شود.

بهره‌گیری از توان نخبگان در پارک اقتصاد دیجیتال

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: تولید و صادرات فرهنگی به‌عنوان پیشران در غنای فعالیت پارک اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فاطمه منصوری با بیان اینکه با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مرتبط به‌زودی در ایام دهه مبارک فجر پارک اقتصاد دیجیتال سمنان افتتاح می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این پارک شاهد رشد و توسعه مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حضور و گسترش مشاغل و مهارت‌های حوزه فناوری اطلاعات بیش ‌از پیش در جامعه نمایان شده است، عنوان کرد: استان سمنان ظرفیت‌های قابل‌توجهی در بخش گردشگری و فناوری اطلاعات برای رونق اشتغال دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه بهره‌گیری از توان نخبگان و افراد دارای مهارت برای راه‌اندازی این پارک در دستور کار قرار گرفت، افزود: مراکز نوآوری در واحدهای تولیدی سمنان و شاهرود در حال شکل‌گیری است.

منصوری اضافه کرد: در پارک‌های اقتصادی دیجیتال، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و فنی و حرفه‌ای به‌منظور هم‌افزایی ظرفیت‌های مشترک در این عرصه پای‌کار آمدند و اکنون این پارک به کانونی برای آموزش‌های مشترک تبدیل ‌شده است.

وی تأکید کرد: در مجموعه فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های باکیفیت در بعضی موارد قادر به شناسایی و به‌کارگیری اساتید مجرب نبودیم که با راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان این مشکل رفع خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح این مجموعه باشیم و این افتتاح سرآغازی برای موفقیت‌های بعدی باشد.

ساختمان پارک اقتصاد دیجیتال سمنان آماده تحویل است

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه احداث ساختمان پارک اقتصاد دیجیتال سمنان تا ۹۹ درصد انجام‌ شده و ساختمان آماده تحویل است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات لازم خریداری‌شده و به‌زودی به محل پارک منتقل می‌شود و با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که سازمان فنی و حرفه‌ای با این استان منعقد کرده است و به‌زودی شاهد افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما