شناسهٔ خبر: 45197704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون عمرانی فرماندار نهبندان:

كمبود اعتبارات پروژه توسعه اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان را تعطيل كرد

صادقی با اشاره به روند کند اجرای طرح توسعه اورژانس بیمارستان شهید آتشدست شهرستان نهبندان، گفت: در حال حاضر این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی به دلیل کمبود اعتبار تعطیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا صادقی» امروز (۳۰ دی) در سومین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری استان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی روستاییان در دهستان های شهرستان نهبندان، اظهار کرد: تاکنون حداقل ۲ هزار نفر ساعت دوره های آموزش تخصصی فنی و حرفه ای در ۲۱ روستای نهبندان برگزار شده و برخی که منجر به صدور گواهینامه شده است در بازارکار شهرستان مشغول به کار هستند.

 

معاون عمرانی فرماندار نهبندان با اشاره به اجرای گلخانه به مساحت یک هزار متر مربع در این شهرستان، گفت: مجتمع گلخانه ای محمدآباد تا قبل از سفر استاندار سابق خراسان جنوبی(معتمدیان) غیرفعال بود که با پیگیری مجدانه و حمایت ایشان مجتمع فعال و ۵۴ قطعه ۲ هزار و ۵۰۰ متری آن واگذار شد که ۱۳ قطعه به بهره برداری رسیده است که در دهه فجر امسال نیز سه طرح گلخانه ای دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مشکل اساسی طرح گلخانه ای افزایش سود تسهیلات از هفت درصد به ۱۲.۵ درصد است و اینکه چند سرمایه گذاری در زمان سود تسهیلات با نرخ هفت درصد انعقاد قرارداد داشته اند اما بانک کشاورزی زیر بار نمی رود و به نرخ ۱۲.۵ درصد پرداخت می کند.

 

صادقی با بیان اینکه ۱۳ فقره وام مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار پرداخت و فعال هستند، عنوان کرد: همچنین ۱۱ مورد صدور موافقت اصولی در حوزه دام و طیور داشته ایم.

 

معاون عمرانی فرماندار نهبندان از اجرای طرح «هر روستا یک محصول» و «روستای بدون بیکار»، تصریح کرد: طرح روستای بدون بیکار در روستای چاهداشی اجرا شد که جوانان بیکار واجد الشرایط به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند تا مشغول به کار شوند و در روستای دهک نیز ۷۵ نفر شناسایی و برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شدند.

 

وی با گلایه از برخی مدیرکل هایی که دغدغه لازم را ندارند و مدتهاست (۲ سال) به این شهرستان مرزی سفر نکرده اند، افزود: در حال حاضر احداث هشت واحد صنعتی (واحد فرآوری سیلیس، واحد کربنات و اکسید منیزیم، پرعیار سازی منیزیت، کنسانتره آهن، دانه‌بندی منیزیت و شمش طلای هیرد) در دست اجرا است.

 

صادقی با اشاره به اجرای پروژه برق‌رسانی و احداث پست پست ۱۳۲ کیلوولتی به منطقه معدنی شاهکوه، ادامه داد:برای برق رسانی، تفاهم نامه با ایمیدرو، وزارت صمت و استانداری امضا شد و اکنون خط انتقال برای مناقصه آماده شده و پست برق هم در نوبت مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

 

معاون عمرانی فرماندار نهبندان با بیان اینکه گازرسانی به ۱۶۱ روستای این شهرستان در دست اجرا است، عنوان کرد: همزمان با دهه فجر پروژه گازرسانی به ۷۷ روستا و ۲۲ واحد صنعتی به بهره برداری می رسد و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ گازرسانی خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به روند کند اجرای طرح توسعه اورژانس بیمارستان شهید آتشدست شهرستان نهبندان، گفت: در حال حاضر این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل کمبود اعتبار تعطیل است.

 

صادقی بیان کرد: کارخانه شیر شهرستان نهبندان نیز مشکلاتی با بانک کشاورزی دارد که باید با همکاری دستگاه قضایی رفع شود.

 

معاون عمرانی فرماندار نهبندان با اشاره به عدم سرمایه گذاری آستان قدس علی رغم داشتن مستقلات در شهرستان نهبندان، افزود: در سال های گذشته ۴ هزار متر مربع مجتمع فرهنگی و درمانی کلنگ زنی شد اما از زمان تولیت جدید این پروژه مسکوت مانده است.

 

وی در پایان بیان کرد: بنیاد برکت به عنوان دستگاه اجرایی معین محرومیت زدایی شهرستان نهبندان ورود بسیار خوبی داشته و تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات توانمندسازی به جوانان پرداخت کرده است و ایستگاه نگهداری و پایش دام در روستای حیدرآباد، احداث میدان فروش دام زنده و کشتارگاه را در دست اجرا دارد.

 

 

 

پایان پیام/375

نظر شما