شناسهٔ خبر: 45190174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دعوت از گروه هاي جهادي بسيج جهت ترويج سنت قرض الحسنه

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی: مدیرطرح صندوق های قرض الحسنه  سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه تاكنون ٢٣ هزار صندوق قرض الحسنه مردم يار و اشتغال زا با عضويت حدود يك ميليون نفر در سطح كشور ايجاد شده است از گروه هاي جهادي بسيج دعوت به همكاري و حضور گسترده در اين امر مقدس نمود؛ وي افزود گروه های جهادی باید در بسیج کنندگی مردم برای رفع مشکلات و تنگناها تلاش کنند، و نقش بسیج سازندگي، تسهيل گري و به هم رساني ظرفيت هاي مردمی و دولتي در جنگ اقتصادی است. گروه هاي جهادي در خط مقدم حل مشكلات كشور هستند و يكي از اين عرصه ها ترويج سنت قرض الحسنه جهت حل مشكلات اقتصادي و ايجاد اشتغال در كشور است. 
 
وی اذعان داشت: سازمان بسیج سازندگی در این زمینه هزار و ۳۰۰ نفر تسهیلگر را آموزش داده تا این افراد جهت راه‌ اندازی صندوق‌ها و کمک به افراد عضو صندوق خدمت کنند.
 
فرهی بیان کرد: این تسهیل گران ضمن گزینش و ارزیابی، هشت دوره سه روزه  پودمانی آموزش دیدند و هدف از تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد اشتغال روستایی با استفاده از ظرفيت تعاونی‌هاي توليدي و توزيعي است و قرار نیست این صندوق‌های قرض‌الحسنه تبدیل به بانک و موسسات مالي شوند.
 
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال با هدف تحقق جهش تولید و کمک به بهبود وضعیت اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم از اهداف مهم صندوق های قرض الحسنه است.
 
فرهی خاطرنشان کرد: برای تحقق این اهداف نیاز به تقویت تعامل و همراهی بانک های قرض الحسنه با صندوق های قرض الحسنه است.
 
مدیرطرح صندوق های قرض الحسنه  سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه تسهیلات صندوق‌ها به میزان آورده مردم عضو صندوق پرداخت می‌شود، گفت: سقف پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به میزان آورده افراد است، در بعضی از مناطق كشور حق عضویت اعضا ۱۰۰ هزار تومان و در بعضي مناطق که توانايي مالي کمتری دارند ۲۰ هزار تومان است. البته ظرفيت خيرين كمك شاياني به تقويت اين صندوق ها كرده و به طور متوسط هر صندوق سه نفر ايجاد اشتغال داشته است. البته با كيفي سازي و آموزش بيشتر و تقويت منابع مالي هدف آينده طرح انشاالله ايجاد ٥ نفر اشتغال پايدار براي هر صندوق است.

نظر شما