شناسهٔ خبر: 45185086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم نجات بودجه آتش‌نشانی/ بودجه آتش‌نشانی زنجان فقط 11 میلیارد تومان است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به بودجه 11 میلیارد تومانی آتش‌نشانی زنجان در سال آینده گفت: این بودجه پاسخگوی نیازهای بی‌شمار این سازمان نیست.

صاحب‌خبر -

منصور مرادلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در شهرداری در رابطه با آن مشکل داریم، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز در سازمان آتش‌نشانی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه آتش‌نشانی یکی از مهمترین سازمان‎های شهرداری است چون در حوادث نقش تعیین کننده دارد، گفت: متاسفانه از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و بحث بودجه‌ای از سال‌های گذشته توجه جدی به این سازمان نشده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده آتش‌نشانی فقط 11 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که جای تامل دارد، افزود: این مبلغ بودجه در مقایسه با سایر شهرهای همجوار (اردبیل، قزوین و همدان) که در حدود ۵۰ میلیارد تومان بوده، ناچیز است و کفاف نیازهای سازمان را نمی‌دهد.

مرادلو با بیان اینکه بودجه 11 میلیارد تومانی جوابگوی حتی خرید نردبان 50 متری، تجهیزات انفرادی از جمله لباس و همچنین تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی را نخواهد بود، اضافه کرد: آتش‌نشانان در بالاترین دما ( بعضا ۷۰۰ درجه ) در عملیات حضور پیدا می‌کنند، در حالی که تجهیزات اولیه و ضروری و ماسک‌های تنفسی مورد نیاز کافی نبوده و استاندارد لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: از طرفی در شهرداری مجوز بلندمرتبه‌سازی داده می‌شود و از طرفی دیگر نردبان آتش‌نشانی نداریم و این دو در تناقض‌اند و شهردار باید به فکر چاره باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان همچنین به ماشین‌آلات مورد نیاز آتش‌نشانی زنجان اشاره کرد و گفت: اغلب ماشین‌های آتش‌نشانی فرسوده است و عمر بالای 35 سال دارد، ماشین‌هایی که در عملیات‌‎های بزرگ جوابگو نخواهد بود.

مرادلو با تأکید بر توجه بیشتر به سازمان آتش‌نشانی و نیازهای آن افزود: کار این سازمان با جان مردم در ارتباط است و مهمتر از آن جان خود آتش‌نشانان است که باید حفاظت شود، موضوعی که در خرید لباس‌ها و تجهیزات ایمنی به آن بی‌توجهی شده است.

وی گفت: مهمترین مسئله توجه به سختی کار موجود در کار آتش نشانان که توام با استرس زیاد است که نباید به عنوان یک شغل عادی به آن نگریسته شود و مسئله دیگر ایمن‌سازی ساختمان‌ها و تجهیزات و وسائل مورد استفاده است که متاسفانه بعضا شاهد حوادث تلخ و از دست رفتن جان شهروندان عزیز هستیم.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما