شناسهٔ خبر: 45184625 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

راهنمای حمل اثاثیه منزل

صاحب‌خبر -

یکی از تخصصی ترین کارهایی که نیاز به دقت بسیار زیادی دارد اسباب کشی می باشد شاید از نگاه اول فکر کنیم که همه می توانند کار اسباب‌کشی شان را خودشان انجام بدهند ولی اگر شما برای حمل اثاثیه منزل تان بهتر است از باربری های مطمئن استفاده کنید قطعاً با اینکار از وجود هرگونه ضرر و زیان پیشگیری نموده اید. خصوصا حمل باربه شهرستان

اسباب کشی کردن از جمله کارهایی است که دردسرهای خاص خود را داشته است و معمولاً افرادی که اسباب کشی را در تهران انجام میدهند با توجه به دور بودن مسافت ها نسبت به یکدیگر مشکلات و سختی کار نیز بیشتر می شود؛ معمولا در فصل بهار اسباب کشی بیشتر می‌باشد چون در فصل بهار با توجه به تعطیلی دو هفتگی عید که بیشتر اداره‌ها و مدارس تعطیل هستند می توان با خیال راحت به امور خانه بپردازیم و تمامی اعضای خانواده برای اسباب کشی کمک کنند؛ این نکته را به خاطر بسپارید که در هر فصلی شما می توانید این کار را انجام دهید و از شرکت حمل اثاثیه منزل برای باربری استفاده نمایید.

نکات مهم در زمان حمل اثاثیه منزل

برای حمل اثاثیه منزل به نکات زیر توجه نمایید و رعایت کردن این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید بدون آسیب رساندن به وسایل تان آنها را به منزل جدید منتقل نمایید:

۱) در ابتدا لیستی از کارهایی را که قرار است آنها را انجام بدهید تهیه کنید و ترتیب این کارها به همراه زمان بندی را مشخص نموده و آنها را بر روی یک کاغذ بنویسید تا بتوانید طبق این مراحل جلو بروید.

۲)مشخص کنید که برای بسته بندی به چه مواردی نیاز دارید. از ساده ترین وسایل می‌توانید استفاده کنید تا اسباب کشی را به بهترین شکل انجام بدهید؛ وسایل شامل جعبه های ضخیم مقوایی، جعبه های پلاستیکی یا چوبی، چسب نواری، پارچه، برچسب پلاستیک های حباب دار و غیره می شود. البته به ماژیک نیاز دارید که در نکات بعدی به شما دلیل استفاده از ماژیک را ذکر می‌کنیم.

۳) برای اینکه بسته‌بندی را شروع کنید حتماً مواردی را که می خواهید بسته بندی کنید مثل لیوان ها، کریستال ها و غیره را بشویید یا آنها را پاک کنید. البته کار نظافت و تمیز کردن این ظروف در محل جدید هم باید صورت بگیرد.

 ۴)اگر کارتون های وسایل شکستنی خود را هنوز نگهداری کرده اید در زمان اسباب کشی از هر کارتونی مخصوص همان ظرف استفاده کنید؛ اما اگر کارتون‌های آنها را دور ریخته اید بسته بندی را محکم تر و به شکل جداگانه انجام بدهید و حتماً از پلاستیک، روزنامه یا پارچه لای ظرف ها و وسایل تان استفاده کنید.

 ۵ ) بعد از اینکه لوازم را در جعبه های مخصوص که شامل مقوایی، چوبی و.... است قرار داده اید ،  از این که اتصالات آنها محکم هستند مطمئن شوید تا در حین کار باز نشود و ظرف های شما نشکن.

 ۶)اگر می خواهید وسایل شکستنی را بسته بندی کنید دقت بیشتری به خرج دهید چرا که اینگونه تضمین می کنید وسایل سالم به مقصد می رسد

 ۷)مجددا تکرار میکنیم وسایل کوچک که شکستنی هستند را به دقت بیشتری بسته بندی کنید و آنها را درون روزنامه، پارچه یا ظرف های پلاستیکی دردار قرار بدهید.

۸) زمانی که وسایل را درون جعبه ها می گذارید حتماً از اتصالات و میزان وزنی که جعبه میتواند تحمل کند مطلع باشید تا در زمان جابجایی مشکلی برای شما به وجود نیاید البته استفاده از چسب های نواری پهن که دور جعبه‌های مقوایی می پیچید می تواند تا حد بسیار زیادی به ایمنی کار کمک کند.

9)برای اینکه حمل اثاثیه و همچنین استحکام بیشتری صورت بگیرد از طناب های ضخیم استفاده کنید.

10)بعد از اینکه بسته بندی شما تمام شد لیستی آماده کنید که نشان بدهد درون هر جعبه چه چیزی قرار دارد مثلا اگر شما ظرف های شکستن را در جعبه گذاشته اید یک ماژیک قرمز بردارید و روی کارتون بنویسید این کارتن ظرف شکستنی است و باید در آشپزخانه قرار بگیرد

11) برای اینکه فرش های شما کثیف نشود و در زمان جابجایی آنها آسیبی وارد نشود حتماً سعی کنید با پارچه ریشه های فرش را بپوشانید یا فرش لوله شده را درون پارچه بگذارید.

12) در زمان اسباب کشی معمولاً وسایلی که دارای گوشه های زاویه دار می باشند مثل میز ها یا صندلی ها برای اینکه آسیبی به آنها وارد نشود را با پلاستیک ساده یا روزنامه را بپوشانیم که در حین جابجایی اگر به جایی برخورد کرد دچار خسارت نشود.

13)برای اینکه شما لوازم ریز شکستنی را دسته بندی کنید می توانید از لباس های نخی خانه تان استفاده کنید آنها را درون لباس های نخی ساده پبوشانید که با یک تیر دو نشان زده باشید هم لباس های نخی را درون جعبه گذاشته اید و هم وسایل ریز شکستنی را بسته بندی کرده اید.

در زمان جابجایی کارتن های بزرگ را مخصوص شکستنی ها نگذارید چون حین اسباب کشی جابجا کردن این کارتن‌ها کار مشکلی است و به راحتی قابل برداشتن نیستند و می‌توانند از دستتان بیفتد و بشکنند.

توصیه می کنیم که تمامی امور اسباب کشی را به شرکت حمل اثاثیه و شرکت های معتبر مثل شهرستان بار تهران بسپارید تا بتوانید بدون وجود هیچ مشکلی اثاثیه منزل تان را به محل جدید منتقل کنید ولو یک وانت بار برای شهرستان باشد

 

 

نظر شما