شناسهٔ خبر: 45176665 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

معاون ورزش و جوانان استان اعلام کرد: پیش‌بینی حضور 43 ورزشکار کرمانشاهی در المپیک آسیایی 2022

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می کنیم، 43 ورزشکار کرمانشاهی بتوانند سهمیه حضور در رقابت های المپیک آسیایی 2022 را کسب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان استان کرمانشاه؛جلال عزیزی در اولین نشست ستاد بازی های آسیایی 2022 هانگژو چین که امروز(29 دی) با حضور جمعی از مسئولین هیات های ورزشی استان در سالن شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی برگزارشد، با اشاره به فاصله زمانی 18 ماهه تا برگزاری رقابت های المپیک آسیایی 2022، اظهار کرد: از چندماه پیش برنامه ریزی و پیش بینی های لازم را برای حضور تعدادی از ورزشکاران کرمانشاهی در این رقابت ها شروع کردیم.

به گزارش ایسنا، عزیزی تصریح کرد: طبق پیش بینی های انجام شده حدود 43 ورزشکار از 17 هیات ورزشی استان این شانس را دارند که بتوانند سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کنند. همچنین پیش بینی می‌شود از این تعداد ورزشکار، 14 نفر بتوانند روی سکوی رقابت ها قرار بگیرند و مدال کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا 80 درصد امیدواریم که این پیش بینی ها محقق شود که البته برای تحقق آن لازم است هیات های ورزشی به خوبی پای کار باشند و از ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه دارند، حمایت های کافی را داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه هیات جانبازان و معلولین یکی از هیات هایی است که ورزشکاران آن بیشترین شانس کسب سهمیه را در بین سایر هیات های ورزشی دارند، گفت: باتوجه به شرایط بسیار خوبی که در این هیات ورزشی داریم و هم اکنون هم جزو چهار هیات برتر کشور است، پیش بینی می شود 10 نفر از ورزشکاران این هیات سهمیه حضور در المپیک آسیایی 2022 را کسب کنند و هشت نفر آنها روی سکو بروند.

وی کبدی را یکی دیگر از امیدهای ورزش کرمانشاه برای کسب سهمیه المپیک آسیایی هانگژو دانست و افزود: در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا یکی از موفق ترین هیات های استان، هیات کبدی بود که با حضور تعدادی از ورزشکارانش در این رقابت ها بسیار خوب ظاهر شد، بنابراین برای نوزدهمین دوره این رقابت ها انتظارها از این هیات بالا رفته و توقع داریم ورزشکاران آن حداقل پنج سهمیه حضور در رقابت ها را بگیرند.

معاون ورزش وجوانان استان به جایگاه خوب قایقرانی کرمانشاه در کشور هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به پتانسیل های خوبی که در این رشته داریم، پیش بینی می شود ورزشکاران این هیات هم پنج سهمیه کسب کنند که از این تعداد حداقل دو سهمیه منجر به کسب مدال هم بشود.

وی اشاره ای هم به وجود ملی پوشان شاخصی در وزنه برداری کرمانشاه داشت و اضافه کرد: کیانوش رستمی ورزشکاری است که حداقل تا دو سال آینده هم می توانیم روی توانایی های او برای حضور در میادین مختلف برون مرزی حساب کنیم و از طرف دیگر طی سالهای اخیر ظهور استعدادهای بزرگی همچون حافظ قشقایی و کیا قدمی را هم داشته ایم که با اتکا به این پتانسیل ها می توانیم سه سهمیه در رشته وزنه برداری برای حضور در رقابت های المپیک آسیایی 2022 داشته باشیم و حداقل دو نفر از آنها مدال کسب کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین در رشته های بوکس یک نفر، بسکتبال یک نفر، پینگ پنگ یک نفر، تکواندو یک نفر، تیراندازی یک نفر، شنا، شیرجه و واترپلو سه نفر، کاراته دو نفر، کشتی یک نفر، ووشو یک نفر، والیبال یک نفر، هندبال دو نفر، دوومیدانی دو نفر و انجمن های ورزشی در رشته سپک تاکرا سه نفر پیش بینی کسب سهمیه داریم.

وی در ادامه با تاکید براینکه هیات های ورزشی که شانس کسب سهمیه حضور در این رقابت ها را دارند باید از هم اکنون حمایت ها و برنامه ریزی های خود را روی پتانسیل هایشان آغاز کنند، عنوان کرد: هر امکانات و تجهیزاتی که لازم باشد باید در اختیار این ورزشکاران قرار گیرد و حمایت های مالی هم از آنها انجام شود.

معاون ورزش و جوانان استان یادآورشد: همچنین از هیات های ورزشی می خواهیم طی این حدود 18ماه که تا زمان برگزاری بازی ها باقی مانده، با هیات پزشکی ورزشی در ارتباط باشند و بویژه در بحث مکمل ها مراقبت کنند تا این ورزشکاران مکمل آلوده ای مصرف نکنند، چراکه در این زمینه تجربیات تلخی داریم و بهترین ورزشکاران ما بخاطر چنین سهل انگاری هایی از گردونه رقابت های مهمی کنار گذاشته شده اند.

المپیک آسیایی 2022 از 27 مرداد تا 26 شهریور سال 1401 به میزبانی شهر هانگژو چین برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما