شناسهٔ خبر: 45176222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

اهواز آلوده ترین شهر جهان نیست/ فرصت رشد و توسعه را از خوزستان نگیریم

اشرفی با تاکید بر اینکه اهواز آلوده ترین شهر جهان نیست گفت: فرصت را برای رشد و توسعه اهواز و خوزستان نگیریم و این جریان را تسری ندهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز ، «محمدجواد اشرفی» ظهر امروز (دوشنبه ۲۹ دی) در آیین انعقاد تفاهم نامه مابین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل محیط زیست خوزستان، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سال گذشته با اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با محوریت توسعه فرهنگ زیست محیطی اظهار کرد: امروز هم این اتفاق میمون و مبارک را با مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان داشتیم چراکه در استان دو مجموعه کانون و اداره کل آموزش و پرورش می توانند نقش محوری در پایدارسازی فرهنگ زیست محیطی داشته باشند به همین جهت ما این دو مرکز را به عنوان نقطه هدف درجه یک مدنظر قرار دادیم و به ایجاد تفاهم نامه اقدام کردیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به شرایط اقتصادی در خوزستان اشاره کرد و افزود: به همین علت تحت تاثیر انواع آلاینده های زیست محیطی هستیم؛ شهر اهواز تحت تاثیر آلودگی های حاصل از فعالیت ها و ستخراج نفت، تولید فولاد و حمل و نقل و ترافیک شهری به شدت مورد آزار قرار گرفته و این نابه‌سامانی در وهله اول فرزندان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وظیفه ما است که به فکر این عزیزان باشیم.

 

وی اضافه کرد: در اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی تلقی کرده تا نسل فعلی و آتی بتوانند حیات رو به رشدی را داشته باشند و اگر بخواهیم در این مسیر فعلی حرکت کنیم این حیات رو به رشد تحقق نخواهد یافت و قطعا سلامت همه تحت تاثیر نامطلوب قرار می‌گیرد که باید عزم جدی را برای حذف آلاینده‌ها در خوزستان و اهواز داشته باشیم.

 

اشرفی با تاکید بر۶اینکه اهواز آلوده ترین شهر ایران نیست و بسیاری از شهرهای از اهواز آلوده تر هستند تصریح کرد: در یک زمانی اهواز تحت شرایط گرد و غبار شرایط زیستی نامطلوبی را پیدا کرده بود اما در حال حاضر و با بارندگی‌های صورت گرفته و اقدامات مدیریتی ظرف سه سال گذشته در راستای مهار کانون‌های گرد و غبار انجام شد شرایط آب و هوایی خوزستان در حد قابل قبول است گرچه ما تحت تاثیر کانون‌های انسان ساز وسایل نقلیه عمومی، فعالیت های صنعتی و ... اما این اتفاق در بسیاری از کلانشهرهای ما و دنیا وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: اهواز آلوده ترین شهر جهان نیست و با مطرح کردن این موضوع فرصت را برای رشد و توسعه اهواز و خوزستان نگیریم و این جریان را تسری ندهیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در پایان با اشاره به تفاهنم منعقد شده خاطر نشان کرد: امیدوارم این حرکت استمرار داشته باشد و این قول را به کانون خواهم داد که ما از تمام توان و امکانات خود برای اجرای برنامه های مشترک استفاده خواهیم کرد قطعا در این زمینه قابلیت و ظرفیت های خوبی را با بهره گیری از صنعت داریم و همه هم و غم خود را به این نکته معطوف می کنیم که از امکانات استان برای حل مشکلات زیست محیطی استفاده کنیم و در این راه به همکاری همه نیاز داریم.

 

پایان پیام/679

نظر شما