شناسهٔ خبر: 45156417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خادمان امام رضا (ع) به سوگ حضرت زهرا نشستند

مشهد- ایرنا- مراسم عزاداری خادمان حرم امام رضا (ع) در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد و در این مراسم خدام الرضا (ع) با کمک مالی، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان بدهکار مالی را فراهم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا این مراسم روز یکشنبه در حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور خادمان برگزار شد و پس از مداحی و مرثیه سرایی، خادمان هیات عالم آل‌محمد(ص)  در راستای اقدامی خیرخواهانه و نیکوکارانه، با جمع‌آوری مبلغ قابل توجهی، زمینه آزادکردن تعدادی از زندانیان مالی را فراهم کردند.

یکی از کارشناسان مذهبی نیز به عنوان سخنران این مراسم گفت: انسان زمانی که غرق نعمات الهی است از شکر آن نعمت غافل می‌شود. 
حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی خطاب به خادمان بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) افزود: شما خدام امام رئوف(ع) از برکات هیات عالم آل‌محمد(ص) هستید و با عنایت امام رضا(ع) توفیق خدمت به زائران این امام رئوف نصیبتان شده است بنابراین قدردان نعمت خدمت به دلدادگان به اهل‌بیت (ع) باشید.
وی با تاکید بر پاسخگویی صحیح به سوالات شرعی زائران افزود: روزی یک نفر از بانوان مدینه به نمایندگی از مادر مریض خود برای بیان سؤالات شرعی خود به محضر حضرت زهرا (س) رفته ‌بود که حضرت زهرا (س) ۱۰ سوال آن شخص را با روی گشاده جواب دادند اما آن بانو از پرسش دیگر سؤالات خود به دلیل طولانی‌شدن زمان ابراز خجالت کرد.
این کارشناس مذهبی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در جواب این بانو می‌فرمایند خداوند به من برای پاسخگویی به هر یک از پرسش‌های شما به اندازه فاصله زمین تا آسمان پاداش می‌دهد لذا شما من را از این پاداش محروم نکنید.
حسینی افزود: این جمله حضرت صدیقه طاهره(س) دارای ۲ پیام از جمله آشکارکردن میزان اجر پاسخگویی و خدمت‌رسانی به مردم و آسان‌کردن شرایط برای مردم برای پرسش سؤالات اعتقادی و شرعی خود است.
وی اضافه کرد: قدر نعمت خدمتگزاری به زائران حضرت امام رضا(ع) را بدانید و زمانی که زائران به شما مراجعه می‌کنند با روی گشاده پاسخگوی سؤالات آنها باشید تا لذت خدمت برایتان دوچندان شود و هیچ کاری را مقدم بر خدمت‌رسانی به مردم قرار ندهید.

نظر شما