شناسهٔ خبر: 45152403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۸ درصد تعهد اشتغال جامعه هدف بهزیستی استان در سال ۹۹ محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی اظهار داشت: امسال ۸۸ درصد تعهد اشتغال جامعه هدف بهزیستی استان محقق شده است.

او افزود: تعهد ایجاد اشتغال بهزیستی برای جامعه هدف یکهزار و ۳۵۰ شغل پایدار است که یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید

عسگری اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال برای جامعه هدف امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده بود.

او ادامه داد: اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف در سالجاری در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه‌های اجرای، اشتغال در کارگاه و واحد‌های تولیدی و یا خوداشتغالی برای مددجویان بوده است.

عسگری گفت: امسال ۲۲۳ خانواده زیرپوشش این نهاد توانمند و از چرخه حمایت بهزیستی استان خارح شدند.

او با اشاره به اینکه ۳۸ هزار نفر در استان از جمله زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، خانواده معتادان، معلولان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست زیرپوشش بهزیستی قرار دارند افزود: ۳۲ هزار و۶۸۳ معلول در استان با معلولیت شدید، خفیف و متوسط زیرپوشش این نهاد هستند که ۱۳ هزار و ۵۵۲ نفر این تعداد مستمری بگیر دائم هستند.

عسگری اضافه کرد: پنج هزار ۲۸۷ معلول از این تعداد از ۹۵ مرکز خدمات دهی بهزیستی شامل مراکز روزانه و شبانه‌روزی بهره‌مند می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه ۵۰۰ خانواده دارای ۲ معلول فاقد مسکن در استان شناسایی شده است ادامه داد: در قالب اجرای طرح نهضت مسکن تعهد ساخت ۸۸۰ واحد مسکن برای خانواده دارای ۲معلول در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

عسگری گفت: امسال ۷۷۱ واحد مسکونی برای خانواده‌های زیرپوشش فاقد مسکن بهزیستی استان آماده شده است.

انتهای پیام/ف

نظر شما