شناسهٔ خبر: 45150011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی سپاه:

آمریکا، هدفی جز تامین منافع و فروش تسلیحات خود در منطقه ندارد

لارستان-ایرنا- فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا، هدفی جز تامین منافع و فروش تسلیحات خود در منطقه ندارد، گفت: ما می‌گوییم که به همراه دیگر کشورهای مسلمان در منطقه، توانایی تامین امنیت خلیج فارس را داریم و حضور بیگانه را در منطقه بر نمی‌تابیم.

صاحب‌خبر -

دریادار علیرضا تنگسیری، عصر شنبه در آیین وداع با پیکر پاک یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس در شهرستان گراش از توابع استان فارس اظهار داشت: آمریکایی ها هم اینک بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی نظامی و گارد مخصوص را در واشینگتن (پایتخت) گرد هم آورده‌اند تا بلکه بتوانند امنیت را برای مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید خود تامین کنند.

وی افزود: این در حالی است که هم اینک پنج هزار نظامی آمریکایی در عراق و افغانستان هستند تا به ادعای خود امنیت را در خلیج فارس تامین کنند اما باید گفت که اینها حتی توان تامین امنیت در شهر واشنگتن پایتخت خود را هم ندارند.

دریادار تنگسیری، خطاب به برخی کشورهای عرب و چراغ سبز آنها به کشورهای بیگانه گفت: هیچ کشور بیگانه‌ای نمی‌تواند بر مسلمانان تسلط یابد مگر آنکه خودمان با ترس و انحراف اجازه این کار را به دشمن بدهیم.

این مقام نظامی اضافه کرد: ما مفتخر به دفاع از اسلام راستین با تقدیم ۲۳ هزار شهید هستیم، بی شک نیز از توانایی و اقتدار لازم برای تامین امنیت مردم خود برخورداریم و دشمن هم باید بداند که نمی‌تواند ما را از شهادت بترساند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه امروز معیار اصلی مردم ما ولایت و امامشان است، بیان داشت: ما همچنان زیر تیرهای جنگ نرم و فشار اقتصادی ایستاده‌ایم و اجازه نخوهیم داد که دوباره علی تنها بماند.

دریادار تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود به جانبازی‌های رزمندگان شهرستان گراش در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: افتخار این شهر این است که ۱۲۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: شهادت اتفاقی نیست بلکه انتخابی است، شهدا سعادت را خواستند و مزد اخلاص‌شان را با نثار جان و شهادت در راه خداوند گرفتند.

پیکر پاک این شهید گمنام، قرار است فردا (یکشنبه) در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از تشییع در دانشکد علوم پزشکی شهر گراش به خاک سپرده شود.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

نظر شما