شناسهٔ خبر: 45149395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادمان شهیدان ۲۷ دی دانشکده فنی دانشگاه تبریز رونمایی شد

تبریز - ایرنا - یادمان ثبت ملی محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز، به عنوان میراث دفاع مقدس در فهرست آثار ناملموس ملی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی، فرهنگی غیرمنقول، ویژه ثبت یادمان‌های دفاع مقدس، محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز به عنوان یادمان دفاع مقدس ثبت ملی شد.

وی ادامه داد: محل شهادت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز در حال حاضر به  موزه شهدای ۲۷ دی این دانشگاه تبدیل شده و در این موزه آثاری از شهدای دانشکده فنی و دیگر شهدای این دانشگاه از جمله شعر، وصیتنامه، دست نوشته ها و عکس های این شهدا برای تحقیق و مطالعه و بازدید دانشجویان، اساتید، کارکنان و دیگر علاقمندان به آثار شهدا نگهداری می شود.

در ۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، ۲۲ تن از دانشجویان این دانشکده که در حال پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس بودند، به شهادت رسیدند.

دانشگاه تبریز در حال حاضر به خاطر شهادت این دانشجویان بر اثر یورش وحشیانه رژیم بعثی به دانشکده فنی این دانشگاه در بین دانشگاه‌های ایران به مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور لقب گرفته است.

نظر شما